Avatar billede MathiasAntonsen Nybegynder
28. august 2013 - 22:54 Der er 3 kommentarer

Grafikkort og skærm udgang?

Hej Eksperten.

http://peecee.dk/uploads/082013/gfx.png

Jeg kom til at side og kigge lidt på de her indstillinger. For mig ser det ikke helt rigtigt ud. Nu ved jeg ikke specielt meget om det.. Men burde den der udgang som jeg har sat min skærm til ikke gå over grafkikfortet i stedet for det onbard grafikkort der sidder på motherboardet?

Kan det være grunden til at jeg ikke kan trække spil ordenligt? Har sagtens kunne spille spil som Call of Duty: Modern Warfare 3 uden at lagge, men kan slet ikke spille det længere pga. fps drop. Det er sket efter formatering. Spiller godt nok League of Legends på 70 fps?

Det skal lige sige computeren er en bæbar som der er sat ekstern skærm til.

Mvh.

Mathias.
Avatar billede komputerdk Mester
29. august 2013 - 00:36 #1
Den skifter automatisk imellem onboard og dedikeret grafik..  på min bærbar kan jeg højreklikke på et program og vælge hvilket grafikkort den skal bruge.. (kør med grafikkortprocessor)

Prøv at opdatere til nyeste drivere.
Avatar billede MathiasAntonsen Nybegynder
29. august 2013 - 01:34 #2
Problemet er at jeg er bare ikke så sikker på at den så skifter? For jeg lagger i spil som computeren sagtens burde kunne køre? :)
Avatar billede komputerdk Mester
29. august 2013 - 12:16 #3
Umiddelbart så vil dit integreret grafikkort slet ikke kunne trække det.

Prøv at opdatere alle drivere,  tjek at du ikke har noget harddisk protection software som er sat til for følsom,  tjek at du ikke har noget CPU power mode som ikke står til Max speed.

Typisk burde du kunne sætte din pc til det dedikeret grafikkort only i bios