Avatar billede Poak Nybegynder
27. august 2013 - 19:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tjek af HiJackThis log

Hey, er der tilfældigvis en venlig sjæl der vil gennemse min HiJackThis log, og komme med en eventuel løsning hvis der er nogle problemer at finde?

På forhånd mange tak ;)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Scan saved at 22:11:37, on 26-08-2013
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v10.0 (10.00.9200.16660)

Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\Program Files (x86)\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Users\Asus\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Asus\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://asus.msn.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Windows Live Messenger Companion Helper - {9FDDE16B-836F-4806-AB1F-1455CBEFF289} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O2 - BHO: Bing Bar Helper - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - "C:\Program Files (x86)\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - "C:\Program Files (x86)\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETV�RKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETV�RKSTJENESTE')
O4 - Startup: Dropbox.lnk = Asus\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Global Startup: AutoUpdate Monitor.lnk = C:\Program Files (x86)\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~4\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Companion\companionlang.dll,-600 - {0000036B-C524-4050-81A0-243669A86B9F} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~4\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Send til Bluetooth - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Send til &Bluetooth-enhed... - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programdata\sophos\web intelligence\swi_ifslsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~3\Wincert\WIN32C~1.DLL C:\PROGRA~2\SEARCH~1\Datamngr\datamngr.dll, C:\PROGRA~2\Sophos\SOPHOS~1\SOPHOS~1.DLL
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Asus Launcher Service (AsusService) - Unknown owner - C:\windows\SysWOW64\AsusService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btwdins.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Sophos Anti-Virus status reporter (SAVAdminService) - Sophos Limited - C:\Program Files (x86)\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus (SAVService) - Sophos Limited - C:\Program Files (x86)\Sophos\Sophos Anti-Virus\SavService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Service - Sophos Plc - C:\Program Files (x86)\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
O23 - Service: Sophos Web Control Service - Sophos Limited - C:\Program Files (x86)\Sophos\Sophos Anti-Virus\Web Control\swc_service.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Sophos Web Intelligence Service (swi_service) - Sophos Limited - C:\Program Files (x86)\Sophos\Sophos Anti-Virus\Web Intelligence\swi_service.exe
O23 - Service: Sophos Web Intelligence Update (swi_update_64) - Sophos Limited - C:\ProgramData\Sophos\Web Intelligence\swi_update_64.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 11527 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2013 - 19:58 #1
Ikke noget alarmerende synes jeg umiddelbart.
Hvad oplever du på pc som giver dig mistanke om der er noget galt?
Avatar billede Poak Nybegynder
27. august 2013 - 20:06 #2
Perfekt, jeg takker! Der har været en masse lort på den, så jeg vil bare være sikker på, at jeg havde fået fjernet det hele?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2013 - 20:17 #3
Ud over dine to programmer du bruger (Sophos og Malwarebytes), har du så brugt andre programmer at rense med?
Kan se du stadig har lidt toolbars mm liggende, og en tur med AdwCleaner kunne måske rense lidt  mere ud:
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/ (...)
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på "slet"
Pc scannes, og ved endt scanning skal pc genstartes.
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Deaktiver dit antivirus midlertidigt når denne køres.
Mht.: Vista/Win7/Win8 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Der er måske også nogle tjenester du ikke har behov for. Disse kan du fjerne fra din Windows opstart.
Avatar billede Poak Nybegynder
27. august 2013 - 21:04 #4
Ja, jeg har kørt ccleaner og microsoft security essentials og ccleaner. JEg prøver også lige dit forslag og ser hvordan den reagerer på det.
Avatar billede Poak Nybegynder
27. august 2013 - 21:30 #5
Loggen fra Adwcleaner ser sådan ud:

# AdwCleaner v3.001 - Report created 27/08/2013 at 21:20:34
# Updated 24/08/2013 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Username : Asus - ASUS-PC
# Running from : C:\Users\Asus\Downloads\AdwCleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\boost_interprocess
Folder Deleted : C:\ProgramData\SweetIM
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Search Results Toolbar
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\SweetIM
Folder Deleted : C:\Users\Asus\AppData\Local\cre
Folder Deleted : C:\Users\Asus\AppData\Local\Ilivid
Folder Deleted : C:\Users\Asus\AppData\LocalLow\searchresultstb
Folder Deleted : C:\Users\Asus\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\cgiaikfpllchefojlnehlmpekeogihnm
[!] Folder Deleted : C:\Users\Asus\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\cgiaikfpllchefojlnehlmpekeogihnm
File Deleted : C:\Users\Asus\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\iLivid.lnk

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKCU\Software\Google\Chrome\Extensions\cgiaikfpllchefojlnehlmpekeogihnm
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\cgiaikfpllchefojlnehlmpekeogihnm
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\BrowserConnection.dll
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\iLividIEHelper.DNSGuard
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\iLividIEHelper.DNSGuard.1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\datamngrUI_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\datamngrUI_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\iLividMediaBar_RASAPI32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\iLividMediaBar_RASMANCS
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{D97A8234-F2A2-4AD4-91D5-FECDB2C553AF}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{CE4DB5A3-58E6-41F1-8761-47238DF4F468}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{C1ED9DA0-AFD0-4B90-AC6A-D3874F591014}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD2406}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD2406}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{9FF9AE6F-4553-41A7-B645-B0E88850EABF}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{C1ED9DA0-AFD0-4B90-AC6A-D3874F591014}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{CE4DB5A3-58E6-41F1-8761-47238DF4F468}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{C1ED9DA0-AFD0-4B90-AC6A-D3874F591014}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD2406}
Key Deleted : HKCU\Software\APN DTX
Key Deleted : HKCU\Software\Conduit
Key Deleted : HKCU\Software\ilivid
Key Deleted : HKLM\Software\DataMngr
Key Deleted : HKLM\Software\iLividSRTB
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ilivid
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Search Results Toolbar
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\DataMngr
Data Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows [AppInit_DLLs] - C:\PROGRA~3\Wincert\WIN32C~1.DLL
Data Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows [AppInit_DLLs] - C:\PROGRA~2\SEARCH~1\Datamngr\datamngr.dll,
Data Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows [AppInit_DLLs] - C:\PROGRA~3\Wincert\WIN64C~1.DLL
Data Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows [AppInit_DLLs] - C:\PROGRA~2\SEARCH~1\Datamngr\x64\datamngr.dll
Data Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows [AppInit_DLLs] - C:\PROGRA~2\SEARCH~1\Datamngr\x64\IEBHO.dll

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16660

-\\ Mozilla Firefox v

-\\ Google Chrome v27.0.1453.116

[ File : C:\Users\Asus\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

Deleted : homepage
Deleted : urls_to_restore_on_startup
Deleted : icon_url
Deleted : search_url
Deleted : keyword

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [5112 octets] - [27/08/2013 21:19:20]
AdwCleaner[S0].txt - [4708 octets] - [27/08/2013 21:20:34]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [4768 octets] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2013 - 20:50 #6
Jo der var lidt småtterier der blev fjernet.
Hvordan kører den så nu?
Avatar billede Poak Nybegynder
28. august 2013 - 21:49 #7
Den kører langt bedre end da jeg fik den i hænderne, men det er ikke min egen computer, så jeg har ikke så meget at sammenligne med, men jeg er i hvert fald ved at være tilfreds ;) Det var fedt at du gad at kigge den igennem, tak for det! Du kan bare sende en "løsning" hvis du er interesseret i de point ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2013 - 06:21 #8
Velbekomme
Det var godt det har hjulpet. Lægger et svar.