Avatar billede kongand Nybegynder
25. august 2013 - 18:36 Der er 4 kommentarer

Min mac fryser eller bliver meget langsom!

Hej derude

Jeg har et problem med min macbook pro med os x lion version 10.7.5

Ofte fryser den eller bliver meget, meget langsom, så jeg ikke kan foretage mig noget, hverken bruge musen eller tasturet. Jeg plejer at blive nødt til at gennemtvinge slukning, når det sker, men som regel kan jeg vente en 5 minutters tid, og så bliver den normal igen.

Nogen der kan svare mig på, hvad der er galt med min mac, og hvad jeg kan gøre for at løse problemet?

Vh. Anders

ps. jeg har haft min mac i halvandet år nu.
Avatar billede kop Nybegynder
25. august 2013 - 19:27 #1
Anders gå ind i programmer. find mappen hjælpeprogrammer åben diskværktøj.maker din hdd så den viser sig som blå. og Rep disktiladelser..det tager lidt tim men kan løse mange små prob:
Avatar billede KennethLykke Mester
25. august 2013 - 19:58 #2
Hvor mange ram har du i din MB? Lion bruger i sig selv det meste af en gb så hvis du fx har 2 eller 4, og en del baggrundsprogrammer kører så kan du komme i problemer.

Kenneth
Avatar billede kop Nybegynder
25. august 2013 - 20:01 #3
Anders gå ind i programmer. find mappen hjælpeprogrammer åben diskværktøj.maker din hdd så den viser sig som blå. og Rep disktiladelser..det tager lidt tim men kan løse mange små prob:
Avatar billede kongand Nybegynder
25. august 2013 - 21:14 #4
Tusind tak for svar! Jeg skal prøve at se, om det hjælper :)