Avatar billede casablanca Seniormester
24. august 2013 - 01:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hvordan kun en bruger af pc?

Efter jeg har fået min pc hjem fra værksted, hvor der er installeret på ny harddisk, kan jeg se, at jeg kan "logge ud" .
Hvordan får jeg min pc indstillet til kun at have en bruger; nemlig mig?
Avatar billede casablanca Seniormester
24. august 2013 - 02:35 #1
Lad mig give et eksempel: Jeg skal downloade dropbox og får nu to muligheder, enten at downloade som administrator eller med min anden konto. Så står der, at hvis jeg vælger ikke at downloade som administrator, så bliver nogle elementer ikke installeret.

Så hvordan får jeg min pc til at køre som før reparationen, dvs. at der kun var mig som bruger af pc'en (og vel også administrator?)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2013 - 09:13 #2
du kan give dig selv status som administrator (kontrolpanel/brugerindstillinger), og derefter evt nedlægge den anden brugerkonto.
Avatar billede casablanca Seniormester
24. august 2013 - 10:25 #3
Kan se jeg kører som administrator nu. Fint.
Vil du lægge svar, så får du points.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2013 - 10:52 #4
bare luk selv
Avatar billede casablanca Seniormester
24. august 2013 - 11:06 #5
ok. Men ser faktisk nu, at problemet ikke er helt løst. Før stod jeg bare som ejer af pc, nu er jeg oprettet som bruger af den. Skal forsøge at forklare: Går jeg ind i startmenuen, så står mit navn. Når jeg trykker der, så er det en mappe jeg åbner. Jeg håber du forstår hvad jeg mener. Men det er bare ikke rigtig som jeg havde det før.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2013 - 11:30 #6
prøv højreklik på processlinjen, vælg egenskaber.
Fanebladet Menuen Start, klik på Tilpas...
nederst i det vindue er knap 'brug standardindstillinger' klik på den, og ok.
Avatar billede casablanca Seniormester
24. august 2013 - 11:46 #7
Det hjalp ikke.
Avatar billede dani5927 Nybegynder
24. august 2013 - 11:56 #8
Selvom jeg kun har 1 bruger på min pc, så kan jeg da stadig logge af, men jeg har kun 1 bruger?
Avatar billede casablanca Seniormester
24. august 2013 - 12:02 #9
Det kan også være det heller ikke betyder noget. Man bliver bare så vant til, hvordan man havde det før. Men jeg står som både bruger og administrator nu, så det er vel som det skal være så...
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2013 - 13:30 #10
prøv lige at se #1 i http://www.eksperten.dk/spm/984845
Avatar billede casablanca Seniormester
25. august 2013 - 01:11 #11
?
Avatar billede casablanca Seniormester
25. august 2013 - 12:56 #12
jeg lukker tråden