Avatar billede andersx Nybegynder
23. august 2013 - 13:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dvr - Overvågning

Hej Eksperter!

Jeg investere snart i et Dvr overvågnings sæt, og jeg kunne godt tænke mig at vide
om jeg kan bruge kamerane uden en harddisk?

Anders
Avatar billede teknik Juniormester
23. august 2013 - 16:02 #1
Ikke udpræget min gade, selv om jeg dog har arbejdet med flere varianter af video overvågning

Først Ordkløveriet:

DVR står i denne sammenhæng vel for "DIGITAL VIDEO RECORDING", og der er det jo bedst med et sted at lagre.
- og det gøres jo i ca. 99,99% af tilfældene på en harddisk enten en privat eller en i "skyen"

**************

Jeg formoder det du spørger om er:
Kan jeg se "Live" billeder fra kameraerne, og helt undlade at lagre disse som "film-klip" på en disk?

Mit bedste gæt: Jeg tror (odds 99%) at den mulighed foreligger på samtlige systemer du kan købe.

De fleste systemer er tilpasset lagring, og køres/styres via PC eller mobiltelefon.
Du vil derfor - oftest, skulle anvende en computer for at se billederne.
Men man er ikke tvunget til at vælge lagring på disk.

En god del af kameraerne - måske 20% vil også tilbyde at sende videosignalet i et format egnet for TV
Andre 30-40% vil (selvstændigt) kunne kobles til internettet, og dermed være tilgængeligt Worldwide, hvis man ellers kender web adressen + koden

mvh :-)

Teknik
Avatar billede andersx Nybegynder
24. august 2013 - 16:46 #2
Tak for svaret!

Undrer mig også lidt over om enhver harddisk virker til en dvr maskine.
Eller skal det være specialbygget til dvr maskiner?

p.s læg et svar så du kan få dine point!

Anders
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2013 - 11:54 #3
Enhver harddisk ?

tjooh, altså når vi taler selve harddisken, så er det da tæt på,
men video fylder jo en del, så en anstændig størrelse på
min 300GB anbefales.
sku' jeg selv rigge noget op, så ville jeg gå efter mindst en 1TB disk.

For at "se video" på "snart sagt enhver PC", som jeg jo taler om
i #1,
Ja så fordres der jo i nogle tilfælde en særlig software, - vil normalt følge med kameraet.

Derefter skal man jo - på den ene eller anden måde - forbinde til kameraet.
Her er enten -lokalt LAN netværk - eller internettet - de mest oplagte løsninger.

Tendensen mht. forbindelse er, at kameraerne drifter mere og mere væk fra "hard-wired" som krævede et særligt indstiks kort i PC'en, og over på en slags "web-server" funktion.

Dvs.
Man vil kunne se billedet ved at gå til en bestemt (internet)adresse og så oplyse brugernavn/password.

meget lig måden tingene fungerer på fx netflix eller viaplay.
Avatar billede andersx Nybegynder
30. august 2013 - 17:15 #4
Okay tak for svaret!