Avatar billede spirella Nybegynder
20. august 2013 - 15:32 Der er 43 kommentarer

Langsom surf og fejl.

Et stort råb om hjælp til en ekspert, da jeg snart er ved at være fuldstændig desperat pga min langsomme PC.

Jeg kommer hurtig nok på nettet. Har Windows XP Home Edition. Browser IE8.

Men når jeg surfer går det hele i stå og maskinen står og søger og søger for derefter at "fryse".
Jeg må hver gang lukke ned på den barske måde.

Det er især Facebook og Nyheds Aviser. Alm web sider, og auktions sider kører ok.

Jeg syntes det startede da min bank bad mig downloade den nyeste Java og guidede mig igennem, men det siger bankens support nej til.

Jeg fjerner cookies,temp. filer mm flere gange om dagen. Ligeledes disk oprydning.
Jeg har brugt AVG`s program REPARER YDEEVNE med QUICK-TUNE  komponent og rettet alle registrerings fejl,Uønskede Filer, Brudte Genveje.

Tilbage er altid en Internet catche fejl og et par log filer.

De sidte to gange min computer har været slukket i længere tid feks. en week-end og ferie, er den startet op med at vise en dato fra 2003 altså sat min PC år 10 år tilbage. Det har jeg rettet ved at sætte uret på det rigtige årstal og dato, men har som regel skullet opdatere min antivirus hver gang.

Men det var før AVG rettede over 5000 registrerings fejl.

Min(e) hardisk er på 116 GB og jeg har 95,6 GB (82 %) tilbage, så der er plads nok.

Håber virkelig en af jer eksperter kan hjælpe mig - jeg er ingen computer nørd, så det må ikke være for indviklet. Tusind tak  fra Spirella
Avatar billede Zxa1p1 Nybegynder
20. august 2013 - 16:17 #1
Prøv at hente CCleaner og kør den og brug evt Chrome istedet for IE og se om det ikke hjælper på det
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2013 - 17:18 #2
Du får lige hele pakken:

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ (...)
http://www.spywarefri.dk/ (...)
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/ (...)

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7/Win8 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/ (...)
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg. Mht.: Vista/Win7/Win8
- HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2013 - 17:22 #3
Hvis din computer glemmer tiden når du ikke har strøm på den, skal det lille batteri på bundkortet sikkert skiftes.
Er det en stationær pc du har er det ikke svært.
Batteriet ser sådan ud:
http://shop.gingerfoxit.co.uk/ekmps/shops/scisuk/images/maxell-cr2032-3v-cmos-motherboard-battery-%5B2%5D-336-p.jpg
og koster ikke mere end max 20 kr
De forhandles alle steder. Dagligvarebutikker er nok de billigste.
Købte selv 5 stk for ca 50 kr i Kvickly.
Avatar billede spirella Nybegynder
20. august 2013 - 17:39 #4
Jeg har fået at vide, at Google Crome ikke er kompatibel med den mail jeg  har = Incredit Mail og jeg har ikke lyst at miste tusind musikstykker og baggrunde.

Jeg prøvede med Firefox inden IE8, men det gik helt galt, så tør ikke eksperimentere.
Avatar billede spirella Nybegynder
20. august 2013 - 17:40 #5
Det vil jeg straks gøre i morgen, indtil videre tak.
Avatar billede spirella Nybegynder
20. august 2013 - 17:44 #6
Hej 220661.

Skal jeg både installere:
CCleaner,Spywarefri,Malwarebytes og Adw Cleaner eller kun nogle af dem ???

P.f.tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2013 - 22:43 #7
Spywarefri er bare en vejledning til brug af CCleaner.
Du installerer CCleaner,Malwarebytes og AdwCleaner, kører dem, og sender logs fra Malwarebytes og AdwCleaner efterhånden du får dem kørt
21. august 2013 - 11:10 #8
.. og du vil bliver forbavset over hvad [AdwCleaner] finder OG FJERNE af 'snavs' ;-)
Avatar billede spirella Nybegynder
22. august 2013 - 11:32 #9
Jeg har skrevet jeg er Teknik Mongol og nu blev jeg virkelig bange.
Har downl. CCleaner og lod den analysere - og her kom tvivlen ind.
Foruden Temp filer, History, Cookies mm. som jeg ikke er nervøs for, skal jeg fjerne flg:

8.957 Filer
11 Log Filer
26 Internet Catche
Application - Office 2003
Application - Office XP
Utillities - AVG

Mister jeg noget feks. min office pakke ? Eller dokumenter og billeder ?
Jeg havde lige renset hele systemet 5 nin før jeg kørte CCleaner - så er lidt rystet.

Mange tak for en der er glad for al hjælp men lidt bange for det ukendte  :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 11:41 #10
Det er  min erfaring at hvis man bruger de standard indstillinger som CCleaner bruger, så mister man ikke filer som vil passe på.

Jeg har brugt CCleaner i mindst 4 år på denne XP installation, uden at miste data, jeg ville passe på. Og computeren har aldrig haft nedbrud, på grund af brugen af dette program i standard indstilling.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 11:49 #11
Det CCleaner finder er typisk temp filer og log filler over sessioner fra programmer der gemmes.
Disse er kun fyld, og behøves ikke af systemet.
Lærer man programmet bedre at kende kan man koble mere på.
Man kan altid ved at højreklikke på det den finder få detaljerede oplysninger om det den vil fjerne.
Antivirusprogrammer gemmer også oplysninger om de scanninger det laver, og det er typisk disse ting som CCleaner fjerner.
Det samme gælder ting der er sat i karantæne, de fjernes også hvis dette ønskes.
Avatar billede spirella Nybegynder
22. august 2013 - 12:30 #12
Du er SUPER - jeg skulle skrive alle mine adgangkoder igen, men det er ok. Undrede mig Facebook skrev jeg var logget på af IE Browser og ikke mit sædvanlige brugernavn, men never mind...

Det link til Malwarebytes afviser mig hele tiden.
Og må jeg fjerne set up til CCleaner når den er indstalleret ?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 12:57 #13
Ja du må gerne fjerne setup filen.
Prøv denne i stedet:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button
Du trykker på download now og gemmer filen og installerer.
Når Malwarebytes er installeret kan du også fjerne install filen af denne.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 12:59 #14
Husk også AdWCleaner som beskrevet.
Avatar billede spirella Nybegynder
22. august 2013 - 15:06 #15
220661:

Der kom inter hvor der stod VIS RESULTAT og heller ikke FJERN DET VALGTE, men jeg tog en kopi af loggen, og går til næste scan.

Malwarebytes Anti-Malware 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2013.08.22.04

Windows XP Service Pack 3 x86 NTFS
Internet Explorer 8.0.6001.18702
Hanne Dam :: DIT-C0E23F8036C [administrator]

mbam-log-2013-08-22 (13-46-08).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|)
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 280032
Tid gået: 55 minut(ter), 52 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 15:33 #16
Det er jo så fordi den ikke fandt noget :-)
Så venter jeg på AdwCleaner?
Avatar billede spirella Nybegynder
22. august 2013 - 19:39 #17
220661:

Vedr.ADWCleaner - den kan jeg ikke finde ud af, det hele står på fransk, og der er en globus man kan klikke på og her ser det ud som om den henvender sig til Windows 7 og Windows 8
23. august 2013 - 06:41 #18
Bedre guide til nævnte [AdwCleaner] ->

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på "slet"
Pc scannes, og ved endt scanning skal pc genstartes.
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.

Er også til XP !!!
Avatar billede spirella Nybegynder
23. august 2013 - 09:02 #19
Jeg kunne ikke se nogen steder, der stod slet, og så kørte programmet bare, jeg stoppede det, men det lyder som om det kører i baggrunden.

Der kom så dette op:

To Run this application, you first must install one of the following versions og the.Net Framework. v 2.0.50727

Contact your application publisher for instruktions about obtains.

Der ligger nu 2 ikoner på mit skrivebord.

1. My PC backup
2.Advanced system protector.

Jeg ved ikke hvad der er kørt og fjernet men et pop up windue med Alarm er lige blevet synligt og der står :

Advanced system Protector har registreret 4 malwareinfektioner.
Det anbefales at rense dem med det samme. RENS NU....tør jeg det, når ikke jeg har setdet fulde billede hvad der er fundet ?
23. august 2013 - 10:33 #20
Disse to programmer er IKKE IKKE anbefalesværdige !!!
Bør (=SKAL) afinstalleres med det samme ...

1. My PC backup
2.Advanced system protector.

---

(Hvordan har du fået det ind på 'putteren' ?)
Avatar billede spirella Nybegynder
23. august 2013 - 10:42 #21
De kom da jeg dowl. ADWCleaner der var hak i dem, og jeg kunne kun bruge NÆSTE - jeg ved ikke engang om hele programme er kørt færdigt, da jeg lukkede i det røde kryds, men det lød som om der kørte noget i baggrunden.

Dvs. Jeg fjerner de ikoner og programmerne.
Avatar billede spirella Nybegynder
23. august 2013 - 11:04 #22
Den ene var sej at få væk, selom jeg fjernede begge programmer, og ikoner gik den Clean igen med at scanne igen,men nu er den også væk.

Jeg skulle nok have fjernet de flueben, men var ikke klogere da jeg troede det hørte med til programmet og at den ene var en back up, så derfor tænkte jeg det er fint.

Nu er jeg så på bar bund med den ADWCleaner, tør jeg gå ind samme sted igen, der ordet slet ikke kom frem ?

Tak for jeres tålmodighed kan se mit indlæg og svar bliver langt. Kan jeg uddele extra point ?
23. august 2013 - 11:29 #23
Se #18 - jeg skal se loggen derfra ...
Avatar billede spirella Nybegynder
23. august 2013 - 12:15 #24
Nu er jeg kommmet ind på ADWCleaner som ser helt anderledes ud end første gang,MEN - der står stadig intet sted om slet.
Der er en knap jeg kan trykke på der hedder Scan, er det nok ?
Avatar billede spirella Nybegynder
24. august 2013 - 09:10 #25
Ved ikke om du har set mit svar. Jeg har Scannings billedet hængende siden i går middags, men tør som sagt ikke trykke Scan før jeg får ok, fordi der ikke er den knap der hedder slet som I siger jeg skal bruge - men kan jeg bare starte scanningen uden den- jeg spørger inden det går galt igen...Mange tak.
24. august 2013 - 09:23 #26
Du har sådan set ret  ;-)

Der er ændret lidt i proceduren ...

Tryk [Scan] ... (vent)
Tryk [Clean] ... (Vent]
OK ... OK ... OK (Og PC'en genstarter automatisk...)

Ved efter følgende opstart vise omtalte LOG tekst. DEN tekst skal du copy her i 'tråden' ...
Avatar billede spirella Nybegynder
24. august 2013 - 11:34 #27
Undskyld men jeg må være for dum til det her. Der står;
Please uncheck elements you dont want anymore. Hvor ser jeg dem ?
Skal jeg trykke på hver knap - mapper - filer osv.?

Og hvordan kan jeg vide om jeg kommer til at fjerne noget der ikke skal fjernes, har ingen anelse om dette.
Takker igen for din tålmodighed - måske må jeg heller opgive dette.
24. august 2013 - 14:42 #28
Det er KUN hvis der i listen skulle være elementer (som Awcleaner ellers opfatter som 'snavs'), du absolut vil bevare - hvilket jeg dog tvivler på  ;-)

Så DU skal IKKE "uncheck" noget som helst i listen, men bare [Clean] derefter...
Avatar billede spirella Nybegynder
24. august 2013 - 17:06 #29
Jeg gik så igang med Clean, og det eneste der kom frem var en stor sort advarsel fra AVG Antivirus der havde fundet nogle trusler. Efter jeg klikkede på SE DETALJER fremkom der 6 scanningstrusler fra AVG hvor den ene var fra ADWClean derefter forsvand "Ruden" da jeg lukkede på det røde kryds for at komme videre. Her fik jeg bare vist mit skrivebord, der skete ikke mere, og den har ikke genstartet automatisk som I beskrev, Skal jeg nu selv genstarte ? Jeg er sådan i tvivl om alt dette, fordi det ikke passer på beskrivelsen.
24. august 2013 - 21:47 #30
... du bør DEAKTIVERe dit Antivirus/sikkerhedsprogram under brug af [AWCleaner] !!!

Prøv den igen ...
Avatar billede spirella Nybegynder
25. august 2013 - 12:04 #31
Har gjort - når jeg dowl.får jeg i første omgang Utility Chest.exe - er det den jeg skal sætte igang. Sådan så den ikke ud igår.
Avatar billede spirella Nybegynder
25. august 2013 - 12:07 #32
Oh nej - kan se det er en toolbar - det shit vil jeg ikke have ind. Det er det eneste jeg får når jeg downl. ADWCleaner jeg tør nemlig ikke installere det program de øverst under værktøjslinien beder mig downl. så får jeg de to gamle skader ind igen fra igår.
25. august 2013 - 14:00 #33
Se #18 !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2013 - 10:36 #34
Undskyld min ikke tilstedeværelse. Har sendt min søn til København de sidste tre dage så har ikke været på.
Beklager de har ændret på link. Fik ikke tjekket det.
Ja #18 proceduren burde stadig virke.
Har selv gået tilbage hertil nu
Avatar billede spirella Nybegynder
26. august 2013 - 12:50 #35
Jamen det er da helt fint med mig ingen hastværk, og karise_larry har været ligeså hjæpsom, men jeg er nok gået i stå for render ind i problemer med ADWCleaner.

Fordi jeg ikke vidste jeg skulle deaktivere min AVG Antivirus fjernede den nogle trusler deriblandt .NET Framework da jeg endelig fandt den rigtige downl. igen igår, stod der jeg kunne miste min browser og et par ting mere, og jeg ville ikke ane hvad jeg skulle stille op, hvis det skete. Desuden har jeg nu besluttet mig til at downl. Google Crome og håber så jeg kan blive guidet godt igennem.

Min AVG scanner hver Søndag nat kl. 2 - og da den var færdig ville den åbenbart lukke Windows ned, men billedet frøs. Så i morges måtte jeg bruge den hårde måde og slukke på væggen, men heldivis fik jeg en normal opstart hvad jeg ellers ikke plejer at få.

Så masede Microsoft sig på med 8 opdateringer, som alle mislykkedes. Jeg husker der hos nogle - bl.a. mig - for år tilbage var problemer netop med NET Framework men kan ikke huske hvad Microsoft gjorde - de var indover dengang.

Jeg har taget en kopi af de 8 opdateringer der mislykkedes, så lige nu er jeg et stort spørgsmåls tegn. Ved ikke engang om Microsoft yder support til XP mere.

På forhånd tak igen igen...

NOGLE AF OPDATERINGERNE KUNNE IKKE INSTALLERES:

Sikkerhedsopdatering til Microsoft .NET Framework 3.0 SP2 på Windows Server 2003 og Windows XP x86 (KB2832411)
Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 Opdatering til Windows Server 2003 og Windows XP x86 (KB982168)
Opdatering til .NET Framework 3.5 Service Pack 1 til .NET Framework Assistant 1.0 x86 (KB963707)
Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 og .NET Framework 2.0 SP2 Opdatering til Windows Server 2003 og Windows XP x86 (KB982524)
Sikkerhedsopdatering til .NET Framework 3.5 SP1 på Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista og Windows Server 2008 x86 (KB2736416)
Sikkerhedsopdatering til .NET Framework 3.5 SP1 på Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista og Windows Server 2008 x86 (KB2657424)
Opdatering til Windows XP (KB961118)
Sikkerhedsopdatering til .NET Framework 3.5 SP1 på Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista og Windows Server 2008 x86 (KB2840629)
Sikkerhedsopdatering til .NET Framework 3.5 SP1 på Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista og Windows Server 2008 x86 (KB2604111)
Sikkerhedsopdatering til Microsoft .NET Framework 3.0 SP2 på Windows Server 2003 og Windows XP x86 (KB2756918)
26. august 2013 - 13:57 #36
PS: Nævnte .NET opdateringer 'fejler' også hos mig (XP) og hos andre 'kunder' - jeg har så "afmærket" dem i WindowsUpdate listen ...
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2013 - 19:26 #37
Det med at deaktivere mit antivirus program, har jeg ikke lige gjort, når jeg har brugt AdwCleaner, men det er sikkert en god ide at gøre.
Avatar billede spirella Nybegynder
13. september 2013 - 13:47 #38
Undskyld mit fravær, men jeg kom til skade med ryggen og kunne ikke hænge over min computer.

Microsoft indrømmede de havde lavet en updaterings fejl - men så fik jeg besked om SCRIPT FEJL og OVERFLOW og OUT OF MEMORY. Og der stod jeg af. Jeg har 80 % ledig plads på min HD, og ved ikke hvor jeg ser om min hukommelse er brugt op. Så lige nu ved jeg ikke om jeg på trods af den megen plads skal købe en ny HD og så komme disse problemer til livs. Samtidig får jeg jo gemt min IM mail som jeg er bange for at miste hvis jeg kører ADW cleaner som er det sidste jeg mangler. Så jeg har ikke glemt jer.
Avatar billede spirella Nybegynder
27. september 2013 - 11:13 #39
Tusind tak for hjælpen til jer. Alt faldt på plads da jeg fik downl. Google Crome browser og min computer er nu hurtig igen.

Jeg ville gerne have sluttet af med at køre ADWCLEANER, MEN FIK IKKE NOGET SVAR PÅ MIT SIDSTE SPØRGSMÅL, SÅ NU TILDELER JEG POINT. JEG SYNTES I HAR FORTJENT FLERE POINT MEN VED IKKE HVORDAN JEG SKAL GØRE DET. TAK TAK TAK
27. september 2013 - 11:44 #40
Kør nævnte [ADWCLEANER] - se #26 !!!
Avatar billede spirella Nybegynder
10. oktober 2013 - 13:30 #41
HJÆP - et desperat råb om hjælp nu. Har fulgt det I bad mig om, og lige sat et nyt batteri i - da min dato og årstal hver dag ændrede sig. Så blev alle ledninger sat i og computeren startede, men der kom en melding med det samme, at Windows ikke kunne starte for filen var beskadiget. Jeg skulle så sætte rep. disketten i som fulgte med Medion, men der er kun 20 sek, ellers formaterer den hele min HD. Det tør jeg slet ikke rode med..
På min router var lamperne til bundkortet slukket, og min mands computer kunne ikke etablere en Internet forbindelse så jeg kunne skrive til jer fra hans computer. Den fik vi til at virke ved at tænde min computer igen og nu virker hans computer så længe min er tændt, men jeg får en lang sort fejlside der ikke rokker sig ud af stedet - hvad kan jeg gøre ???? Computeren kan vel ikke bryde sammen ved at skifte batteri ????  Jeg aner ikke hvad jeg nu skal gøre, og er afhængig af nettet netop nu pga planlægning af stor Fødselsdag. Tusind tak . Spirella
Avatar billede spirella Nybegynder
11. oktober 2013 - 10:10 #42
Please læs nedenstående - mange tak.
Avatar billede spirella Nybegynder
12. oktober 2013 - 14:58 #43
Jeg måtte lade en IT mand formatere min HD - da alt gik ned.