Avatar billede Bhgp Nybegynder
16. august 2013 - 11:26 Der er 1 kommentar

Acer skærm til stationær

Hej med jer.
Min 24" acer skærm gik i sort her den anden dag.
Hvis jeg tænder den kommer der i et sekund et skærmbilled frem hvorefter den går i sort.
Den laver en lille slående lyd ligesom det lyder ved en sikring der slår.
On knappen lyser stadig som om den var tændt, og jeg kan genskabe det ene sekund med billed ved at tænde/slukke for skærmen igen.
Jeg har prøvet på en anden skærm og der er Inter problem.

Nogen der ved om man med lidt teknisk snilde selv kan ordne et problem som dette eller er det ud og investere i en ny skærm ?

Mvh Bjørn
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2013 - 13:11 #1
Hej Bjørn og velkommen til.
Efter hvad jeg hører kommer der en lille lyd når skærmen tændes.
Jeg vil tro der måske kan være tale om en kold lodning på strømforsyningen på skærmen. Man kan muligvis lokalisere den ved at skille den ad, og se ind på printet der hvor strømmen kommer ind.
Kan du se der hvor gnisten kommer, så se på selve lodningen i printet. En kold lodning er grå og knudret. En korrekt udført lodning er blank i overfladen.

PS Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne i forbindelse med pointgivning som tak for hjælpen.
Kun hvis du ikke får en løsning bruger du svar funktionen og selv accepterer dette svar.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)