Avatar billede kasperjensen4000 Nybegynder
16. august 2013 - 07:44 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Windows Update ødelægger verden?

Har andre seriøse problemer med at starte win 7 (jeg har både problemer i professional på en stationær og home premium på min laptop) efter at have installeret opdateringer 13.-14. august?

Begge maskiner gik helt i gris og kan p.t. ikke starte; stationær går i blue screen og laptop agerer som om, HDD er fysisk død...

Hvor leder man efter guides, indrømmelser, fejlretning osv. fra Microsoft? - jeg er temmelig sikker på, det har noget med updates at gøre, så vil godt se tiden lidt an...

\m/
Kasper
Avatar billede sonalias Seniormester
16. august 2013 - 07:46 #1
Og hvad ændrer det hvis det er Microsoft der har lavet et bad commit? det skal vel stadig fikses? :b
Avatar billede kasperjensen4000 Nybegynder
16. august 2013 - 07:47 #2
Drømmer jeg naivt om, at de ruller et fix ud?
Avatar billede sonalias Seniormester
16. august 2013 - 08:07 #3
Jeg har ikke oplevet problemer med opdateringerne, men jo hvis der er et problem kommer der et fix, ellers må du nøjes med en systemgendannelse til en start.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. august 2013 - 08:07 #4
Prøv om du kan gendanne til før opdateringen!
PS. du skal ikke selv lægge svar brug kommentar ellers kan andre forledes til at tro at der er en løsning og der ventes på accept
Avatar billede kasperjensen4000 Nybegynder
16. august 2013 - 08:28 #5
@ poko - Sorry, I knows!

Kan ikke gendanne... Windows rep finder slet ikke win 7 installationen.
Kan end ikke starte i safe mode.
16. august 2013 - 09:21 #6
(Har heller ikke problemer med WindowsUpdate i denne uge - er gennemført på >30 PC'er igennem mine fingere...)
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. august 2013 - 09:31 #7
Har du mulighed for at framstille en reparations CD på en anden Win 7?
http://imageshack.us/a/img89/581/winrep3.jpg
Avatar billede kasperjensen4000 Nybegynder
16. august 2013 - 09:50 #8
@poko - den vej har jeg været. Den finder ikke windows installationen.

Malware/virus?
Avatar billede kasperjensen4000 Nybegynder
16. august 2013 - 09:55 #9
... det er to maskiner med samme dropbox, mail, google drive osv. Så tænker et potentielt problem den vej rundt?
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. august 2013 - 09:57 #10
Nej jeg tror nærmere at disken har skiftet tilstand til RAW men det kan kun kontrolleres ved at sætte disken som slave på en anden PC! jeg har oplevet at det sker alt for ofte med NTFS Diske.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2013 - 10:23 #11
Måske er det muligt, med en Linux Live-CD, at gå ind i windows Kontrolpanel - Fjern et program, og afinstallere den sidste windows update?
Avatar billede kasperjensen4000 Nybegynder
16. august 2013 - 10:37 #12
RAW tilstand på en disk er jeg ikke skarp i?
Avatar billede kasperjensen4000 Nybegynder
16. august 2013 - 11:44 #13
Disken ser fin ud, når den connectes som USB enhed. Jeg gemmer væsentlige ting og går i bund.
Avatar billede kasperjensen4000 Nybegynder
16. august 2013 - 12:57 #14
Vil nogen have point?
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2013 - 13:33 #15
Tak men jeg samler ikke på point:)
Forresten "går i bund" Mener du en ny installation?
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. august 2013 - 13:44 #16
Samler IKKE på point
Avatar billede kasperjensen4000 Nybegynder
16. august 2013 - 13:50 #17
@ H339 - Nemlig. Factory-reset og tilbage til nul. Skilte den af og to HDD ud, backede up, i igen, tilbage til nul. Går uden om alle opdateringer fra 13/8, holder øje med sagen online (om andre skulle have samme probs) og virus- og malware-scanner ellers alt igennem i hoved og røv.

TAK for hjælp og gode ideer!
Avatar billede kasperjensen4000 Nybegynder
16. august 2013 - 13:50 #18
Lukkes
17. august 2013 - 09:23 #19
(Jeg får en 'kunde' XP til 'rep' i morgen med præcist samme diagnose - Hmmm...)

Og har telefonisk talt med en anden XP 'kunde' om præcist samme problem - Hmmm...
Avatar billede sonalias Seniormester
19. august 2013 - 08:53 #20
Hvordan gik det for dig Larry, noget du er blevet klogere på ? :)
19. august 2013 - 10:31 #21
... det var et andet problem ...

En CHKDSK (via en BOOT CD) scanning (som fandt og fixede en del HD fejl) i en del timer klarede det ... i dette tilfælde ...
Avatar billede sonalias Seniormester
19. august 2013 - 10:41 #22
Ok, tak for feedback :)