Avatar billede jepzen Nybegynder
15. august 2013 - 17:04 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan fjernes C:\recycled\desktop.ini

Jeg har haft virusangreb og derefter renset med alle mulige gode programmer, så som Malwarebytes, Superantispyware, Adwcleaner, og andre.

MEN, Trojan Killer finder stadig en der hedder:

C:\recycled\desktop.ini

Den er af typen Virus.Win32.Rungbu.A.sm

Hvordan dælen fjerner jeg den?

Jeg kan ikke fjerne med Trojan killer, da det er en evalueringsversion.

Og de andre programmer finder den ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2013 - 17:28 #1
Prøv HitmanPro 3,7.
I  denne man aktivere en 14 dages prøvelicens, for at fjerne det den finder:
http://www.surfright.nl/en/hitmanpro/

Eller hvad med online scanner?
Der findes flere af dem. Kunne evt prøve at køre dem fra fejlsikret med netværksforbindelse.
måske denne:
http://www.kaspersky.com/dk/virusscanner
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2013 - 17:33 #2
Antivirusprogrammet kan ikke finde og fjerne den?
Avatar billede milter Ekspert
15. august 2013 - 17:37 #3
Og måske ville det være en god ide at slå Systemgendannelse fra på alle drev/partitioner, indtil skurken er fjernet og derefter slå det til igen.

Du skal så bare huske på, at alle systemgendannelsespunkter før operationen vil blive slettet.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2013 - 17:44 #4
Avatar billede f-arn Guru
15. august 2013 - 19:33 #5
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/86684/

Den tråd ligner dine seneste spørgsmål på Eksperten ?
Avatar billede jepzen Nybegynder
15. august 2013 - 19:48 #6
Tak for al responsen.

Jeg har ganske rigtigt også bedt om hjælp på Spywarefri.dk

Det troede jeg ikke der var noget galt i, da jeg tænkte, at det var godt at få al den hjælp man kan.

Men det er måske bedst jeg holder mig til Spywarefri.dk, og så følger deres hjælp til at starten med.

Det prøver jeg. Venter lige lidt med at lukke tråden her, men læg gerne svar, så jeg kan lukke når det er.

Tak.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2013 - 21:46 #7
Det er med Trojan killer som med Spyhunter disse programmer finder en masse infektioner på folks computer for så derefter at kræve penge for at fjerne infektionerne. Jeg skulle i følge Trojan killer havde 19 stk malware på min computer, hvad jeg ikke havde!

http://i.imgur.com/QBflmVC.png
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2013 - 00:54 #8
du kan evt. finde filen i registreringsdatabasen, regedit i cmd prompt.
hvis du finder den der, kan du bare lave den navn om, skrive noget shit, så er den "deaktiveret". boot herefter computer op og check om den stadig er som du fuxxede den op, og hvis, så burde den jo være deaktiveret - malwaren har ikke længere greb på denne fil, hvorfor du vil ku slette den i cmd prompt med "del desktop.ini".

virker af og til, med diverse snavs.

prøv.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2013 - 07:38 #9
#0 At man søger hjælp andre steder har jeg ikke noget imod.
Jeg synes måske det ville være fair, hvis man fortalte det, og linkede til det.
Dels for om man ville engagere sig i tråden, men også med hensyn til at søge løsningen bagefter.
Finder du løsningen i mine indlag kan du bruge mit svar her.
Hvis ikke ser du blot bort fra det.
Overvåger stadig tråden her.
Avatar billede jepzen Nybegynder
16. august 2013 - 19:02 #10
Modtaget.

Tak for responsen.

Jeg vender måske tilbage. Ellers lukker jeg bare og giver point.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2013 - 16:58 #11
@jepzen alias Ridderranke, du kan scanne med Trojan Killer alt det du vil, det vil altid finde snavs.
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/86684/
Avatar billede jepzen Nybegynder
17. august 2013 - 23:11 #12
Ja okay, det kan jeg forstå. Jeg dropper Trojankiller ;)
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2013 - 14:04 #13
Combofix er eller et godt program synd at du afbrød det. Det kan godt tage op til en time af køre combofix. Når programmet er færdig kommer der en logfil frem på skærmen, den kan man markere og kopiere og sæt ind på Spywarefri.dk. Normalt vil logfilen være til at finde når man åbnet Stifinder.

Hvis computeren ikke køre som den skal efter man har kørt combofix skal man genstarte computeren. Combofix er endnu ikke godkendt til Windows 8.

Guide til combofix
http://www.bleepingcomputer.com/combofix/how-to-use-combofix
Avatar billede jepzen Nybegynder
20. august 2013 - 01:07 #14
Ja, jeg ville ønske at jeg kunne køre det, men som du kan se på min spywarefri-tråd, så lod jeg det køre i 3 timer uden held :(
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2013 - 07:40 #15
Ikke for at blande mig i det der foregår på Spywarefri, men har du afprøvet noget af det der er foreslået her i tråden?
Avatar billede jepzen Nybegynder
21. august 2013 - 00:53 #16
Hej igen. Jeg har kun prøvet forslag nummer #8, det med cmd og regedit. Men jeg kunne ikke finde ud af det, så jeg tro bare jeg giver jer point til deling, og lukker, og følger vejledningen på Spywarefri.

Over and out.

Tak for hjælpen :)