Avatar billede ZeBa Ekspert
11. august 2013 - 19:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Søgning er ubrugelig

For nogle dage siden oprettede jeg en doc-fil (Word), som bestod af 3 ord + .doc.
Når jeg nu søger på de tre ord, kommer der ikke noget resultat, heller ikke hvis jeg søger på de enkelte ord.
I går fandt windows den, da jeg søgte på det ene ord.
Forstår ikke, hvorfor funktionen er der, når den ikke kan bruges.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. august 2013 - 19:38 #1
men du kan slå den fra, og få en lidt hurtigere windows.
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. august 2013 - 19:46 #2
Ja, men det hjælper mig jo ikke til søgning
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. august 2013 - 19:48 #3
Men nu prøvede jeg at søge, og så gav det resultat. Men det er jo ikke meget være, hvis det kun fungerer hver tredje gang.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. august 2013 - 20:05 #4
Du skal ikke bruge søgefunktionen ved startknappen!
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. august 2013 - 20:21 #5
Hvor så?
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. august 2013 - 20:22 #6
brug denne det giver bedre resultater
http://gratisupload.dk/vis_billede/700100/
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. august 2013 - 20:26 #7
Ja, det har jeg lige fundet ud af, men så får jeg denne melding:
THIS PAGE IS BLOCKED BY HEIMDAL SECURITY AGENT
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. august 2013 - 20:27 #8
Men jeg mener at have set engang, at Google har en funktion til at søge på sin egen pc, men jeg kan ikke finde den - og den er vel heller ikke sikker?
Avatar billede finb Ekspert
11. august 2013 - 21:28 #9
Hvad får du, hvis du søger:

*ord1*ord2*ord3*

altså

(stjerne)ord1(stjerne)ord2(stjerne)ord3(stjerne)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. august 2013 - 08:10 #10
#8 Google desktop er udgået, men kan hentes fx her http://google-desktop.en.softonic.com/
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2013 - 18:32 #11
Nå, nu er min pc brændt sammen, så til helvede med den. Og i den nye med Windows 8 kan jeg slet ikke finde en søgefunktion.
Men tak for alle buddene, og kan jeg få nogle svar til points?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2013 - 18:45 #12
win8 - kør mus til top højre - så kommer en menu ind der med søg, del, start - klik på søg.
Det er den søg, du skal bruge rundt omkring i win-apps også.

Men luk bare uden point til mig.
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2013 - 19:08 #13
Men den finder ingen filer...
Hvad mener du med "Det er den søg, du skal bruge rundt omkring i win-apps også."?
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2013 - 19:10 #14
"skrivebord" kan den godt finde, og når jeg så klikker på resultatet, så kommer det skærmbillede, som vi kigger på her...
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2013 - 19:41 #15
hvis de er i fx Store (app-afdelingen), og skal finde et spil, så trækker du den søg-boks frem og skriver fx lego - så kommer alle lego-ting i store frem.
Men jeg har ingen idé om, hvordan og hvor ofte windows opdaterer søgedatabasen ud fra de dokumenter, du gemmer på maskinen. Hvis du vil klage, så kontakt microsoft.
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2013 - 21:19 #16
Kontakte Microsoft!
Har du nogensinde hørt om, at de har svaret?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2013 - 21:25 #17
jeg har ringet til dem en gang (mange år siden). De kunne ikke lige løse problemet - ringede tilbage, og sendte derefter en opdateret cd (min daværende xp kunne ikke få sp2 ind pga noget software konflikt). Så de er/var der. Jeg har ikke haft brug for deres support siden sp2 til xp udkom.
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2013 - 21:45 #18
ok, jeg prøver. Hvem vil have points?
Avatar billede ZeBa Ekspert
26. september 2013 - 23:49 #19
a