Avatar billede dkjaer Nybegynder
10. august 2013 - 13:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nvidia fejler ved opdatering af driver

Jeg har et Nvidia GXT 650 skærmkort, og vil gerne opdatere det, men får denne fejl når jeg vil installer det:

Forkert adgang til hukommelsesplacering og installation lukker.

Opdatere jeg den via Enhedshåndtering, og fanebladet Driver og knappen Opdater driver køre den en rum tid, og herefter går i fejl. Også selv om jeg marker mappen hvor driver er.

Har fundet via søgning på google:

I had a similar problem with the gtx460 recently, try going into the device manager and updating from there. If you get an error message that goes something like: doesnt have access to the folder, the only way I could solve it was by re installing windows (tried CCLeaner, checked the registry, uninstalled #reinstalled drivers to no avail) so yeah i saved myself further trouble and just reinstalled and it worked fine.

Har installeret CCLeaner, men kan ikke få lov til at ændre noget.

Håber at der nogen som kan hjælp så jeg undgår at skulle ominstaller windows. Køre win. 7 -32 bit.
Avatar billede summer Mester
10. august 2013 - 16:00 #1
Det sker jo ikke noget ved at installere hele driveren fra NVIDIA:
http://www.nvidia.com/object/win8-win7-winvista-64bit-320.49-whql-driver.html
Find den rigtige, som passer til dit OS
Avatar billede dkjaer Nybegynder
10. august 2013 - 17:34 #2
Har fundet den driver der passer til GXT 650 og win 7- 32 bit, og brugt under hele forløbet, og får ved alle forsøg samme besked efter den har pakke zip filen ud og skal til at køre installationen.

Forkert adgang til hukommelsesplacering.

Jeg ved godt i det indlæg jeg lavede før står gtx 640, men det var en som havde et gtx 650 som jeg fik samme meddelse, hvor det var en som kom med det forslag som står på engelsk.

Fejl meddelelsen er følgende:

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BEX
  Programnavn:    setup.exe_NVIDIA Install Application
  Programversion:    2.1002.132.865
  Tidsstempel for program:    51e19f36
  Fejlmodulnavn:    NVI2.DLL_unloaded
  Fejlmodulversion:    0.0.0.0
  Tidsstempel for fejlmodul:    5116d867
  Undtagelsesforskydning:    101d36ae
  Undtagelseskode:    c0000005
  Undtagelsesdata:    00000008
  OS-version:    6.1.7601.2.1.0.768.3
  Landestandard-id:    1030
  Flere oplysninger 1:    0a9e
  Flere oplysninger 2:    0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
  Flere oplysninger 3:    0a9e
  Flere oplysninger 4:    0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Håber der er nogen som kan hjælpe.
På forhånd tak
Avatar billede summer Mester
10. august 2013 - 17:45 #3
Du har vel afinstalleret den gamle driver først?

Ccleaner......."kan ikke få lov til at ændre noget"

Ccleaner rydder op i overflødige filer og ændrer som sådan ikke noget.

Prøv nu at afinstallere og så først lade Windows Update finde driveren. Har Windows Update ikke driveren, kan du installere fra websitet jeg linkede til. Windows 7 installerer næsten alle de drivere man har brug for automatisk.

Held og lykke
Avatar billede dkjaer Nybegynder
10. august 2013 - 18:33 #4
Det lykkes efter at omdøbt en .dll fil som den prokkede sig over, da jeg ville afinstaller den gamle driver, som jeg havde prøvet tidliger, men uden held, og lage en ny .dll fil ind. Herefter kunne jeg afinstaller driver og ligge en ny på.

Du skal have tak for din hjælp, hvordan giver jeg de der point til dig?
Avatar billede summer Mester
10. august 2013 - 19:48 #5
Godt det til sidst lykkedes.
Du accepterer bare dette svar.