Avatar billede jepzen Nybegynder
06. august 2013 - 18:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

cr_installer

Jeg downloadede for nylig Unhackme, og kørte programmet. Derefter blev min computer fyldt med malware, og jeg måtte køre adskillige sikkerhedsprogrammer for at prøve at fjerne skidtet. Mit spørgsmål er nu, er cr_installer malware? Jeg finder dette navn, når jeg går ind i regedit, og det har en undermappe der hedder 5060.

Jeg kan ikke rigtig finde noget troværdigt om det på nettet, så jeg håber nogen herinde kender navnet.

Jeg kører Windows XP.

Og til jer alle, lad være med at downloade Unhackme via CNET.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2013 - 19:10 #1
Kender det ikke desværre. Nu når du har fået skidtet fjernet, har du så prøvet at rense med CCleaner, som måske kan fjerne de sidste rester?
Avatar billede f-arn Guru
06. august 2013 - 19:42 #2
Hvis nøglen hedder HKCU\Software\Cr_Installer er det adware, og den plejer både AdwCleaner og Malwarebytes at fjerne.
07. august 2013 - 09:30 #3
... og den er her ->

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på "slet"
Pc scannes, og ved endt scanning skal pc genstartes.
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2013 - 11:46 #4
Det virker ikke som om der er noget galt med unhackme eller cnet hjemmeside, så hvis du har fået malware ind på computeren må det være fra andre steder fra.

http://www.bleepingcomputer.com/startups/hackmon.exe-10017.html

https://www.virustotal.com/da/url/68a3a06ab530e6f90d4efe905fa411b433d7532a77a6adfc1c7f3794768a7ec1/analysis/
Avatar billede jepzen Nybegynder
09. august 2013 - 21:25 #5
Jeg har kørt både Ccleaner og Malwarebytes og Superantispyware og AVG. De har fjernet en masse, men ikke den der cr-installer.

Jeg prøver lige at køre Adwcleaner og vender så tilbage.

Det underlige er, at malwaren kom lige efter installation af Unhackme, og mange andre skriver det samme på Cnet.
Avatar billede jepzen Nybegynder
09. august 2013 - 21:27 #6
Kan jeg på nogen måde finde ud af om Cr-installer er malware?

Jeg vil jo ikke slette den, hvis den ikke er.
Avatar billede jepzen Nybegynder
09. august 2013 - 22:23 #7
Hold da op. Nu har jeg kørt Adwcleaner og den fandt rester af defaulttab, savings sidekick, etc. Og den fjernede også Cr-installer.

Vildt at den kunne finde de ting så hurtigt, når de andre programmer ikke kunne.

Men hvordan kan jeg være sikker på at alt skidt nu er væk?
10. august 2013 - 02:18 #8
...Jooo - [AdwCleaner] er ganske smart  ;-)
Avatar billede jepzen Nybegynder
13. august 2013 - 21:08 #9
Skidtet kom helt sikker i forbindelse med installation af Unhackme. Det kan jeg se der er flere på nettet der har oplevet. Jeg benytter aldrig mere Unhackme eller noget andet fra Greatis. Tak for svarene. Nogen der vil have point?
13. august 2013 - 21:36 #10
Ping...

(Deles med andre ...)