Avatar billede karinaqqq1972 Nybegynder
24. juli 2013 - 21:15 Der er 1 kommentar

et sted at gemme dokumenter - uden at de bliver lavet om

Jeg har netop oprettet en dropbox på min egen computer hjemme. Nu vil jeg så gerne bruge dropbox på mit arbejde - så jeg kan hente filer frem.  Dog er der allerede installeret dropbox her med arbejdsdokumenter, som jeg bestemt ikke er interesseret i bliver blandet sammen med private dokumenter.

Hvordan logger je mig ind på den ene dropbox og ud på den anden og omvendt når det skal være?

nu har jeg så prøvet med google - men problemet er
eks. tager et excel dokument og gemmer det, så når jeg prøver at åbne det, så åbner det i en form for !googleexcel" - altså hvor at opstillingen bliver helt anderledes.

Hvad kan jeg gøre ved dette? og hvor kan jeg gemme mine dokumenter så de forbliver hvad de hele tiden har været?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. august 2013 - 16:03 #1
Excel har det bedst i Microsoft Skydrive, der netop understøtter Microsofts dokumenter...

Google har deres egne dokumentformater de understøtter. Du kan sagtens gemme et Excel dokument hos Google, men du skal så downloade det til PC´en, for at åbne det i Excel. Ellers åbnes det i Googles eget regneark-program.

Jeg benytter dropbox forsvindende lidt, men så vidt jeg ved, kan du dele dokumenter og mapper med andre. Så du kunne eks. dele roden af din private dropbox med den dropbox du har på arbejdet. På den måde vil du kunne se både arbejds og private dokumenter i dropbox på dit arbejde, men sorteret i hver sin "mappe".