Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. juli 2013 - 10:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opgradere Microsoft Security Essentials

Et familiemedlem, som har Microsoft Security Essentials installeret som Virusprogram, fortæller, at nu beder MSE om at blive *Opgraderet* ....

Og *opgradering* plejer at betyde, at det koster penge ....

Gør det så det, nu ?

Jeg har, desværre, ikke lige adgang til den pågældende PC - på nuværende tidspunkt -

Men PC ejeren er "nervøs" for at sige JA til opgradering ...
Hvis det betyder, at nu koster MSE penge ...

Er der nogen her, som kan fortælle om det koster penge,
samt (hvis det ikke gør), hvordan man så opgraderer MSE anti-virus program.

Med venlig hilsen Ikke-Ekspert
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. juli 2013 - 11:10 #1
Nej det er og forbliver gratis og der kommer jævnligt opdateringer Man skal blot være sikker på at det er Microsoft!
hvis opdateringer er sat til automatisk skulle det ske af sig selv hvis ikonet er grønt er den opdateret.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juli 2013 - 11:10 #2
Microsoft Security Essentials er gratis* og samtidig meget brugervenligt og nemt at installere. Det kører effektivt i baggrunden, uden at der vises meddelelser, så du slipper for at bekymre dig om afbrydelser eller om at skulle opdatere.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. juli 2013 - 11:12 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2013 - 14:21 #4
der er løbende opdateringer af datafilen med viruskoder - og så er der opgraderinger, hvor selve motoren i MSE skiftes.
Uanset hvad, så skal det gøres - ellers efterlades maskinen med en ikke-optimal beskyttelse. Når der opgraderes, så skal maskinen også typisk genstartes før alt er på plads.
Du kan se versionsnummer på motor og de tre viruskontrolfiler ved at klikke på pilned til højre for 'hjælp' i menulinjen, og vælge 'om'.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. juli 2013 - 13:19 #5
T*A*K for jeres fine svar ...

Smid et "svar", så I kan få jeres, velfortjente points, tak ...

Med Venlig Hilsen Ikke-Ekspert ...  :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2013 - 13:28 #6
bare luk uden mig
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. juli 2013 - 14:06 #7
Samler ikke!
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. juli 2013 - 16:32 #8
T*A*K .....
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. juli 2013 - 21:35 #9
Takker & bukker ....