Avatar billede nicoabs Nybegynder
22. juni 2013 - 10:58 Der er 28 kommentarer

Sort skærm efter velkomst - Kan kun se musen

Hej allesammen. Har VIRKELIG brug for hjælp. Jeg kom til at installere en virus på min pc der gjorde at jeg ikke kunne starte min jobliste. Jeg kunne ikke starte alle der er kommands som alle sagde man skulle skrive i start og kør commanden... Havde ikke adgang til noget af det fordi det hele var deaktiveret. Så fandt jeg et virus program der fjernede det hele og jeg kunne gå ind på alt det der igen.

Men nu er problemet.. Hver gang jeg starter min computer efter der står "velkommen" kommer der bare helt sort skærm. Det eneste jeg kan se er musen. Jeg kan starte joblisten lige i starten efter jeg har startet computeren men hvis der går mere end 2 min kan jeg ikke starte den... Når jeg så kommer ind på den kan jeg godt trykke på tingede.. Men de starter ikke. Hvis jeg f.eks. trykker kør sker der intet, eller hvis jeg trykker "afslut proces" går den bare i hag/lag..

Håber virkelig i kan hjælpe

Windows 7 - Ved ikke hvordan jeg finder informationer om pc'en
Avatar billede Eldoradobull Nybegynder
22. juni 2013 - 11:19 #1
hvis du har en windows 7 cd, kan evt downloades på en anden pc, så kan du evt prøve at reparere windows.

kan computeren køre i fejlsikret tilstand, vis ja, så kan du måske finde årsagen den vej, ellers kan du redde data og så efter følgene geninstallere pc'en i yderste konsekvens.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 11:22 #2
Hej og velkommen til Eksperten. Her er en lille vejledning da du er ny bruger af Eksperten:

Det normale er at skrive i kommentar, indtil løsningen findes.
Svar bruges normalt kun af hjælperen, da svar er den eneste mulighed for at uddele point.
Man behøver ikke nødvendigvis at lukke med en løsning. Har hjælpere kommet med brugbare indlæg, kan man godt honorere dette.
Det gøres ved at spørger i tråden beder denne/disse hjælpere om svar og accepterer dem alle. Man kan give point forskelligt til alle hjælpere, eller dele lige over. Det fremkommer af den boks der kommer til syne.Kommer der ikke en løsning på problemet og ikke nogle brugbare indlæg,lægger spørger selv et svar og lukker tråden, når denne er opgivet.
Du kan i denne video se hvordan en tråd lukkes:
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Til dit problem:
Kan du hvis du trykker gentagne gange starte den i fejlsikret tilstand med kommandoprompt?
Hvis du kan, så prøv at skrive rstrui (eller rstrui.exe) når prompten er loadet færdigt.
Det skulle starte systemgendannelse, og du bør her kunne gendanne pc til før du fik din virus.
Kommer den op at køre melder du lige tilbage.
Avatar billede nicoabs Nybegynder
22. juni 2013 - 12:54 #3
Ja jeg kan godt starte den i fejlsikret tilstand.. Og hvordan kan jeg redde den?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 13:01 #4
Hvis du har loadet op så du har almindeligt billede på skærm, skal du ind under programmer-tilbehør-systemværktøjer- systemgendannelse, og vælge en dato hvor den virkede.

Er du i den sorte boks med kommandoprompt, skal du efter prompten skrive "rstrui" eller "rstrui.exe" (uden anførselstegn).
Dette starter så systemgendannelse, og du vælger en dato hvor pc virkede.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 13:02 #5
PS Husk som jeg skrev i vejledningen er svar beregnet til hjælperen så denne kan modtage point for hjælp.
Avatar billede nicoabs Nybegynder
22. juni 2013 - 13:06 #6
Ja det skal jeg nok huske hvis det virker. Og tak :)
Avatar billede nicoabs Nybegynder
22. juni 2013 - 13:07 #7
Hvordan får jeg flere til at besvare mit spørgsmål?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 13:57 #8
#7 Ved at lade være med at lægge svar. Når hjælpere ser der er lagt svar springer de nemlig tråden over.
Det var jo ikke kun for sjov jeg kom med vejledningen i #2 ;-)

Og så burde du jo kommentere på det jeg skrev i #4
Avatar billede nicoabs Nybegynder
22. juni 2013 - 14:02 #9
Okay... Jeg er ikke så godt til computer men det forstod jeg da.. Men problemet er at jeg ikke kan vælge dato. Der er kun sådan nogle programmer jeg kan sige at "det skal gendannes lige før de blev installert" og de programmer er nogle der er mens jeg har haft sort skærm.. :(

Og vejledningen forstod jeg ikke alt af men vil lige læse det igen
Avatar billede nicoabs Nybegynder
22. juni 2013 - 14:06 #10
Okay tak for infomation :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 14:08 #11
Skal jeg forstå det sådan, at der ikke er gendannelses punkter du kan bruge?
Avatar billede nicoabs Nybegynder
22. juni 2013 - 14:12 #12
Ja :( :(
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 14:17 #13
Har du en Windows 7 cd kan du sætte den i og prøve at køre en startup repair.
Avatar billede nicoabs Nybegynder
22. juni 2013 - 14:22 #14
Nej har ikke nogen cd... Windows 7 var på computeren da jeg fik den
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 14:30 #15
Ok.
Har du fra fejlsikret tilstand prøvet "sidst kendte konfiguration hvor systemet virkerde"?
Hvis dette er prøvet uden held start op i fejlsikret til du kommer ind på skærmen. Gå i denne compuret og højreklik på c drev og vælg egenskaber. Under funktioner kan du tjekke disken for fejl, på samme måde som der vises her:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
Avatar billede nicoabs Nybegynder
22. juni 2013 - 14:35 #16
Mange tak det vil jeg prøve :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 14:47 #17
Hvis chkdsk ikke løser problemet er der en ting vi kan prøve endnu.
Det er at tjekke systemfiler for fejl:
http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html
Har du lavet en recovery dvd så smid den i drevet. Hvis ikke så lader du være. Måske henter den så filerne fra recovery partititonen.
Avatar billede nicoabs Nybegynder
22. juni 2013 - 15:57 #18
Tak far det.. Har downloadet programmet og kørt en scanning.

Men den siger at jeg skal købe det for at reparere dem.. Havde 763 fejl
Avatar billede nicoabs Nybegynder
22. juni 2013 - 16:02 #19
For**
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 16:20 #20
Ikke forstået???
I linket vises en kommando du skal køre.
skriv i søgefeltet kommandoprompt
Kommandoprompt vises som resultat.
Højreklik på den og vælg kør som administrator.
Når den er klar kommer en sort boks til syne.
skriv så sfc /scannow og tryk på enter
(husk mellemrummet mellem sfc og /
Pc tjekkes for om du har de rette systemfiler.
Put evt recovery disk i hvis du har denne
Avatar billede nicoabs Nybegynder
22. juni 2013 - 16:33 #21
Nåår troede jeg skulle downloade det der... Er igang med det med scan nu :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 16:38 #22
Så må vi håbe at chkdsk og sfc /scannow kan løse dit problem.
Alternativet kan blive en ominstallation :-(
Det må vi tage til den tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 16:39 #23
RegCleanpro skal du bare se at få fjernet igen. Vil du love mig det?
Avatar billede nicoabs Nybegynder
22. juni 2013 - 16:39 #24
Ja.. Er glad for at du gider hjælpe!! :)
Avatar billede nicoabs Nybegynder
22. juni 2013 - 16:46 #25
fed kursiv understreget file:///C:/Users/Nicolaj/Pictures/Udklip.JPG

Det er sådan ud
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 16:50 #26
#25 Det får jeg ikke noget ud af desværre :-(
Avatar billede nicoabs Nybegynder
22. juni 2013 - 17:03 #27
Okay nu skal du høre... Jeg har gjordt følgende:

1. Jeg downloadede et program som var på den side du linkede til mig og fik den til at se mit system igennem - Programmet hed: Regclean pro

2. Jeg gjorde det med /scannow som du sagde

3. Jeg fulgte det her link http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/why-is-my-screen-black-when-i-start-windows-7
og gjorde nm 1

Nu er problebet at jeg skal ind hver gang jeg starter computeren og gøre som der stod i linket i 3'ern :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 17:10 #28
1 Skulle du ikke vælge at bruge noget fra.
2 Har det lavet en ændring?
3 Hvad præsis gør du fra dette link, og kører computeren rigtigt bagefter?