Avatar billede waberg6534 Nybegynder
21. juni 2013 - 20:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problem med apple og Synology

Jeg har købt mig en "Synology DS212j", NAS Server som jeg er ved at slutte til.
Den fungere fint på LAN nettet men når jeg ønsker at få den ud på nettet så venner og familie kan komme på den kan det ikke lykkedes mig nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan få denne server til at virke??
Avatar billede chalde Seniormester
21. juni 2013 - 23:20 #1
Avatar billede Dalgas78 Nybegynder
22. juni 2013 - 10:05 #2
du skal typisk åbne port 5000 i din router og sikre dig at din ds bruger den, det er standard porten for den.

og så eller oprette brugere til dem og inddele dem i grupper med privilegier til de forskellige mapper.

er selv stor fan af synology og ejer af 2 Diskstations

VH Dalgas
Avatar billede waberg6534 Nybegynder
22. juni 2013 - 10:28 #3
@Chalde
vil lige prøve det der EZ om det virker

@Dalgas78 det virker som en rigtig god disk og har kun læst godt om dem god brugerflade så vidt jeg har kigget rundt i den ind til videre så glæder mig til den kommer igang :D
Avatar billede waberg6534 Nybegynder
23. juni 2013 - 14:20 #4
Nu har jeg prøvet at oprette det der EZ-Internet, og det lykkedes også fint, meeen kan stadig ikke få forbindelse til disken ude fra! - Nogle der kan fortælle hvad der så kan gøres? - Er det ikke den DDNS adresse man opretter man burde kunne gå ind på for at komme ind på den ude fra ?
Avatar billede Dalgas78 Nybegynder
23. juni 2013 - 14:37 #5
Har du prøvet at checke om porten er åben efter at du har brugt det der ez?

Evt med denne??

http://www.whatsmyip.org/port-scanner/

Vh dalgas78
Avatar billede waberg6534 Nybegynder
23. juni 2013 - 18:12 #6
hmm nu har jeg tjekket efter den siger timeout(blocked) og det betyder vel at det ikke er åben. Men hvordan kan jeg så åbne de nødvendige porte når det ikke virker hverken gennem EZ-Internet eller direkte på routeren :/
Avatar billede chalde Seniormester
23. juni 2013 - 21:23 #7
Hvordan er dit netværkssetup (samtlige enheder, inkl. dem leveret af udbyder).
Avatar billede der_kommandant Praktikant
24. juni 2013 - 07:18 #8
Hvad er det fro en router du har???
Avatar billede waberg6534 Nybegynder
24. juni 2013 - 17:58 #9
Det er en Apple Airport Extreme 7.6.3 så vidt jeg ved

@Chalde hvor kan jeg se det :P
Avatar billede chalde Seniormester
24. juni 2013 - 18:23 #10
#9 Hvad har du af netværksenheder koblet på dit netværk.
Avatar billede waberg6534 Nybegynder
24. juni 2013 - 18:40 #11
har kun disken/synology serveren, min macbook, apple tv og et smart tv ?
Avatar billede chalde Seniormester
24. juni 2013 - 19:36 #12
#11 Men hvad er de koblet til? Din Airport ja, men er der mere (f.eks. router fra din udbyder)?
Avatar billede waberg6534 Nybegynder
24. juni 2013 - 20:28 #13
Det er fiberbox fra Syd Energi ikke mere end det.
Avatar billede chalde Seniormester
24. juni 2013 - 21:23 #14
Hvis det er dem her www.se.dk så skal du have offentlig ip.
Se: http://www.se.dk/privat/kundeservice/faq/media/internet under punktet "SE Dynamisk IP-adresse - lokal tildelt, hvad er det ?"
Avatar billede waberg6534 Nybegynder
26. juni 2013 - 20:40 #15
Fandt frem til at port 1723 åbenbart have noget at gøre med denne disk så nu virker den (:
Avatar billede waberg6534 Nybegynder
26. juni 2013 - 20:40 #16
Fandt frem til at port 1723 åbenbart have noget at gøre med denne disk så nu virker den (: