Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2013 - 20:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dlink DNS-323 og egen cloud

Hej, håber nogle kan hjælpe mig.
Jeg har netop fået mig en Dlink DNS-323 NAS som jeg skal bruge som musik bibliotek til mit SONOS anlæg, og derudover kunne jeg også godt tænke mig at bruge en del af pladsen til min egen cloud.
Grunden til at det skal være en cloud er at både mig og kæresten skal kunne uploade billeder og dokumenter o.lign, samtidig med at vi skal kunne se alle billederne på vores forskellige enheder (mobil, bærbar, ipad osv.), og tror at en cloud vil være bedst til det, eller tager jeg fejl?
Jeg har ikke gjort det store ved NAS'en andet en at opdatere firmware'en til den nyeste jeg kunne finde og lavet en mappe som hedder musik hvor alt mit musik ligger, og derfra henter SONOS.
Jeg har søgt lidt på google uden at finde den store hjælp, og derfor skriver jeg her i håb om at nogle kan hjælpe.
Så er det en cloud løsning jeg leder efter eller skal jeg kigge efter noget andet? og hvad?
Hvis det er en cloud er der så nogle som kan guide mig til hvordan jeg får opsat sådan en på min NAS?
Det skal lige nævnes at jeg er helt ny i den her NAS verden og skal desværre nok have tingene skåret godt ud i pap.

Per
Avatar billede Blueeyez Mester
19. juni 2013 - 21:33 #1
Jeg ville nok blot sætte en ftp op og så til pc kan netdrive bruges og smartphones kommer jo an på hvilken i har, men der burde være muligheder...

Har selv en iphone hvor jeg kan se mine film over ftp med appen viplay og billeder mm kan ftpmanager ordne.

Du skal dog angive lokal ip og offentlig så det kan bruges udefra os.

Som sagt er det min metode indtil videre, men ved så heller ikke hvad mobil er.. Ipad kan det dog bruges på :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2013 - 23:08 #2
Tak for dit svar. Har lavet en FTP server og det virker.
Vi har både iPhone og Android.
Så må igang med at finde et program til Android :)
Lige et spørgsmål til det med at tilgå den udefra:
ip adressen skal vel bare hedde: xxx.xxx.xxx.xxx:21 f.eks?
Smid også lige et svar så du kan få point
Avatar billede Blueeyez Mester
20. juni 2013 - 08:46 #3
Ehm.. Det kommer an på hvor du angiver den, jeg tilføjer kun ip og ikke port i den linje, men kommer os an på hvor du vil skrive det.. Husk på du kan bruge sftp og seftp når maskinerne ikke er på hjemme netværket :-)