Avatar billede vrgron Nybegynder
19. juni 2013 - 16:48 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

import af lydfiler

Jeg kan ikke importere mine lydfiler (waw )fra mit bibliotek på computeren til redigeringsprogrammet Audacity 2.0.3
'
når jeg forsøger siger den at den prøver via ffmpeg men kan ikke genkende det og at jeg så skal prøve via import af rå data.

Når jeg så gør det kommer der først en masse metadata med Hertz og bit etc og så havner lyden i lydsporet som en stor hvæsen der slet ikke er korrekt.

Når jeg importerer lyden på min gamle computer via audacity 1.2.6 så er der ingen problemer

Hvad skal jeg gøre for at arbejde med lyden på den nye computer og i det nye audaciity program (man kan ikke downloade det gamle mere - ellers havde jeg gjort det forlængst)

hilsen
Vibeke
Avatar billede milter Ekspert
19. juni 2013 - 18:58 #1
Hvor stammer de .wav-filer fra?

Hvis du højreklikker en af lydfilerne, hvad siger oplysningerne så under "Egenskaber"? Hvis du er heldig, kan du bruge de egenskaber ved en "rå" import.

Kan du afspille lydfilerne, og hvis du kan, i hvilket program?
Avatar billede vrgron Nybegynder
19. juni 2013 - 19:20 #2
Lydfilerne stammer fra min lydoptager en Maycom.
Jeg kan sagtens både høre og arbejde med lydfilerne i en ældre udgave af Audacity (1.2.6) som jeg har liggende på en ældre computer.
Nu har jeg bare købt ny computer og ville flytte programmet over, men det kan ikke lade sig gøre - jeg er tvunget til at downloade en ny udgave af Audacity (2.0.3)og det nye vil ikke læser filerne som ellers ligger på præcis sammen måde som i den gamle - nemlig i computerens bibliotek i musikmappen.

vil se hvad den siger hvis jeg højreklikker

hilsner
Avatar billede milter Ekspert
19. juni 2013 - 20:32 #3
Bruger du PC eller Mac?
Avatar billede milter Ekspert
19. juni 2013 - 20:35 #4
Og hvilken Maycom, dvs. modelnummer?
Avatar billede vrgron Nybegynder
19. juni 2013 - 21:16 #5
jeg bruger pc og både den nye og den gamle computer er en pc
Avatar billede vrgron Nybegynder
19. juni 2013 - 21:18 #6
det er en gammel maycom - men problemet har ikke noget med den at gøre for jeg kan bare tage lydkortet ud og læse ind i computeren - det kan jeg både i den gamle og den nye computer - begge genkender og aflæser kortet på samme måde og lydfilerne ligger i biblioteket /musik på begge computere - det er vejen fra biblioteket til audacity 2.0.3 der er problemet
Avatar billede vrgron Nybegynder
19. juni 2013 - 21:21 #7
jeg arbejder fint med lydfilerne i den gamle computer -
men jeg vil gerne have gang i den nye computer, da den ikke er så tung at rejse med.
Avatar billede milter Ekspert
19. juni 2013 - 21:37 #8
Prøv at installere FFmpeg på din nye computer som beskrevet i linkene herunder. På første link går du ned til teksten:

"Use current Audacity and add the optional FFmpeg library to your computer"

http://wiki.audacityteam.org/wiki/WAV

Her er et link til FFmpeg med en instruktion til installation:

http://manual.audacityteam.org/o/man/faq_installation_and_plug_ins.html#ffdown
Avatar billede vrgron Nybegynder
20. juni 2013 - 09:48 #9
1000 1000 TAK ! Det er lykkes - jeg er dybt taknemmelig. Hvor er det fantastisk at få sådan en hjælp og så hurtigt. Du har reddet mit professionelle liv, nu kan jeg få min nye computer med ud i verden til de næste opgaver. Mange hilsner Vibeke
Avatar billede milter Ekspert
20. juni 2013 - 10:47 #10
Velbekom. Dejligt at kunne hjælpe :-)

Og skulle du en anden gang få brug for hjælp her på eksperten.dk, så vil det nok være en god ide at få styr på det med "Svar (til løsninger og pointgivning)" og "Kommentar (til forslag)". Prøv at læse her:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
http://www.eksperten.dk/faq#faq-5

I dette tilfælde kan du bare acceptere dine egne svar, og alle andre vil så kunne se, at problemet er løst.