Avatar billede WolfcraftHosting Nybegynder
15. juni 2013 - 22:42 Der er 1 kommentar

Ny processor i ældre bærbar

Hej. Jeg vil gerne oppgradere min computer uden at det koster for meget. Jeg fandt den her processor og synes den virker okay til den pris. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=646590#info

Min computer er en Acer Extensa 7220. Kan den processor virke til den computer?
Avatar billede chalde Seniormester
16. juni 2013 - 08:56 #1
Nej. Din computer gør brug af Socket P og mobile CPU'er. Den du har fundet, er en ganske almindelig desktop CPU med en anden socket.

Ofte er det sjældent en god idé at gå igang med opgradering af andet end ram og harddisk i en laptop. Flere parametre skal tages i betragtinng:
- Er det overhovedet muligt (nogle gange samler producenterne laptoppens dele, så det er så godt som umuligt)
- Pris (delene til laptops er ofte noget mere pebret end dem til desktops)
- Kompatibilitet (både bundkort, bios og køling skal gøre udskiftningen mulig)