Avatar billede sjakkie Nybegynder
31. maj 2013 - 16:58 Der er 3 kommentarer

hånd holdet scanner + tuborg og carlsberg

Jeg har en håndholdt scanner der scanner øl ind i et regneark, det tal som kommer ind i regnearket har jeg så lavet en =hvis funktion, så jeg kan se om det er en carlsberg eller tuborg f.eks.
Hvis vi så siger funktionenen hvis er sat til a1, og scanner ind der smider den tallet ud i a2, men så kan jeg jo ikke scanne noget ind i a2. Er det muligt og kunne scanne ind så der kommer til at stå noget i både a1 og a2, og dermed fortæller scanneren på en eller anden måde at a2 er optaget, dette ville vel også kræve scanneren skal scane ind i det samme fedt i excel hver gang? Ps jeg ved intet om makro eller vba ;/ er der overhovedt nogen der forstår spørgsmålet :)?
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2013 - 19:06 #1
noget med en eksamme opgave? Synes der har været utrolig mange Excel spørgsmål for tiden?
Avatar billede sjakkie Nybegynder
31. maj 2013 - 19:26 #2
Nej det er heldigvis overstået :). Jeg kan bare ikke forstå at det skal være så svært at forstå den del af excel
Avatar billede Pantzer Praktikant
02. juni 2013 - 00:06 #3
Tror desværre, du bliver nød til at bruge VBA, hvis jeg altså forstår dit spørgsmål.
Jeg ved ikke hvordan du får data fra scanneren over i Excel, men umiddelbart kan du i Excel bruge en "For/Next" kode kombineret med en "Select Case" eller "If" kode, afhængig af hvor mange forskellige  produktgrupper de arbejder med (?).