Avatar billede kim1a Ekspert
26. maj 2013 - 20:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Asus pro50g

Min veninde har en ældre Asus som jeg hjalp med at skille ad for at rense en smule (den blev hurtig varm og slukkede indimellem).

Efter endt samling (jeg kunne desværre ikke finde en vejledning med billeder til denne nøjagtige model) virker mousepad'en fint, men knapperne gør ikke. I det daglige bruger hun mus, og vi kan derfor ikke præcis sige at knapperne virkede inden jeg skilte laptop'en ad.

Nogen ideer til løsning/tests? Hvis nogen har en beskrivelse af hvordan man komplet skiller denne model ad hører jeg også gerne om det.
Avatar billede kim1a Ekspert
26. maj 2013 - 23:58 #1
Det lykkedes så at få musen til at fungere. Desværre blev skærmen mystisk efter 3. samling.
Den ser psykadelisk ud, i røde farver. Vi har forsøgt at se om der er ledninger i skærmstik der er løse, men det ser ikke ud til at være tilfældet.

Billedet er helt ok hvis vi tilslutter ekstern skærm.

Nogen forslag?
Avatar billede Spench88 Nybegynder
27. maj 2013 - 12:17 #2
kunne godt tyde på at kablet fra skærm til printpladen(bundkortet) er blevet trukket fra så der ik er fuld forbindelse, så mit råd er desværre at prøve at åbne maskinen en fjerde gang for at se om kablet er tilsluttet ordentligt
Avatar billede kim1a Ekspert
27. maj 2013 - 17:55 #3
Okay tak - jeg vil forsøge at måle skidtet igennem.

Smid et svar, så får du point som tak.
Avatar billede Spench88 Nybegynder
28. maj 2013 - 09:56 #4
svar smidt, håber det hjælper :)
Avatar billede kim1a Ekspert
28. maj 2013 - 17:00 #5
Den er røget til officiel support for at checke igennem - jeg er bange for at de siger ny skærm fordi de er dovne/ikke checker sti/ledninger.