Avatar billede joolmool Nybegynder
25. maj 2013 - 12:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Harddisk læsning af data til ny harddisk

Mit bundkort på den bærbarepcér er stået af, jeg har nogle data på den gamle harddisk, som jeg meget gerne vil have over på den nye pcér hvordan klarer jeg det problem??????
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. maj 2013 - 12:27 #1
Køb sådan en så har du bagefter en transportabel HD
Til SATA Disk
http://kortlink.dk/bj-trading/cfwv
Til ATA Disk
http://kortlink.dk/bj-trading/9e58
Avatar billede joolmool Nybegynder
25. maj 2013 - 12:44 #2
da jeg er nød til at tage den gl. hardddisk ud (kan ikke komme i kontakt med den, da bundkortet er røget) kan jeg så bruge dit forslag, sådan som jeg læser de 2 link så er det externe harddiske. og ikke hardisk aflæser
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. maj 2013 - 13:51 #3
Hvis du tager din disk ud af den gamle PC og sætter den i sådan
et kabinet kan du hente dine filer over USB stikket.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2013 - 14:30 #4
Enig i #1 og #3.
Og når du har overført det du skal til anden pc, kan du formatere disken og evt bruge den som en ekstra backup disk.
Avatar billede joolmool Nybegynder
25. maj 2013 - 17:26 #5
hej tak
det vil sige at jeg bare knalder den gamle hardisk i den holder jeg køber og forbinder den til den ny pc via usb stikket? skal der bruges noget software til den operation ??

ps det begynder at lysne omk. mit problem du er en guttermand
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. maj 2013 - 17:57 #6
Nej der skal overhovedet ikke bruges noget det virker som et USB stik Men hvis det er styresystemet du vil overføre så skal det gøres anderledes!
Avatar billede joolmool Nybegynder
26. maj 2013 - 09:10 #7
tak
Avatar billede joolmool Nybegynder
26. maj 2013 - 09:14 #8
hej poko1
jeg vil gerne give dig nogle point hvordan gør man det?
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. maj 2013 - 12:37 #9
Tja når man har 6330 point ved man vel snart at man beder den der hjalp om at lægge næste tråd som svar :-)
Avatar billede joolmool Nybegynder
26. maj 2013 - 15:47 #10
hekt ærlig jeg ved ikke hvor jeg har de point fra