Avatar billede mikkeer Nybegynder
22. maj 2013 - 23:45 Der er 3 kommentarer

Sort skærm og striber

Hej alle..

Jeg har fået en bærbar af en kammerat, da han ikk kan få den til at virke..

Problemet er at når jeg starter op fra den kommer der en hel masse forskellige farvet striber, også sort skærm..
Det lyder som om at den starter op som den skal..

Efter ca 2 min med sort skærm, så begynder den at køre helt sindsygt, også går den ud..

Jeg har prøvet at smide en ekstern skærm til via HDMI, men heller ikke det vil den arbejde med :(

Håber i kan hjælpe..

Det drejer sig iøvrigt om HP Pavilion DV9500
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
23. maj 2013 - 03:06 #1
Prøv og sæt en ekstern skærm til VGA stik udgangen hvis der er en.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2013 - 19:05 #2
Det er et varmeproblem. Dv 6000 og 9000 modellerne har typisk denne skavank.
Vil mene den skal renses i blæsesystemet, og så skal man forsøge dette her bagefter: http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2013 - 19:19 #3
Du ser 13 minutter og 30 sekunder inde i video, hvorfor problemet opstod.
Vil tro din pc måske også ser ud på samme måde inde i blæseren.
Chippen skal som der siges i video opvarmes til ca 201 grader, og for at holde øje med dette er det en fordel at have noget termografisk udstyr til at holde øje med temperaturen.

De to gutter her valgte at "bage" bundkortet: http://www.youtube.com/watch?v=jsmlALfEgPg