Avatar billede hrohibil Nybegynder
17. maj 2013 - 20:51 Der er 4 kommentarer

kan en laptop gå på et trådlöst 4G modem?

Hej

Som overskriften lyder så har  jeg tänkt mig at köbe en  Huawei E5776 MiFi 4G Black fra Telia. Kan min laptop gå den hjemmefra og opnå 4g hastigheder? Jeg tänker bare at skal min laptop ikke have noget specielt hardware for at kunne modtage 4g net?

Beskriv gerne..

Mvh HRB
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. maj 2013 - 21:11 #1
Ja hvis den bærbare du har også har wifi. Den trådløse 4G router modtager internettet via 4G og viderformidler så det interne netværk via wifi
Avatar billede hrohibil Nybegynder
17. maj 2013 - 21:19 #2
Ok. Ja min sony laptop har wifi. Kan min laptop så köre med 40 mbit download, som routeren siger fra telias hjemmeside hvis alle forhold er gode selvfölgelig?
Er det det samme med min samsung galalxy s3? Den er ikke en 4g fon men hvis den hopper på den trådlöse wifi router can jeg så os få alt det download som routeren kan klare?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. maj 2013 - 21:37 #3
det er så en helt teoretisk hastighed, og du få den ikke på pc og telefon samtidig - din maks-hastighed er jo samlet 40mbit ind fra nettet.
Jeg har typisk 10-15mbit på pc.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. maj 2013 - 21:48 #4
Og da wifi virker ligesom en hub (i modsætning til en switch, wil din hastighed afhænge af hvilke andre enheder der er på. Enhederne deler båndbredden.

Du skal også være opmærksom på at meget kan forstyrre wifi og gøre hastigheden lavere