Avatar billede T-M Nybegynder
05. maj 2013 - 10:23 Der er 10 kommentarer

PC-Spil og hjemmeside

Jeg søger en/flere person(er) der ved hvordan man programmere sit eget spil.

Jeg kunne godt tænke mig at lave et spil i world of warcraft stilen men så stadigvæk ikke det samme.

Så vil jeg også gerne spørge om der er nogen der kan forklare mig hvordan jeg får min egen hjemmeside server. Den må ikke være bundet til noget, hvis der er en der kan hjælpe mig med det så vil jeg rigtig gerne have at i skriver til mig, Det kunne også være fint hvis i bare sendte mig nogen links til hvor jeg kan købe alle de ting der skal købes og så kan jeg godt få en ven til at kigge på det
:D
Avatar billede kjeldsted Novice
05. maj 2013 - 10:33 #1
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 10:33 #2
Hej.

  I betragtning af, hvor enorme resourcer, der stoppes i WOW ville jeg nok justere målet lidt. Under alle omstændigheder er det et team, du skal have sammensat - og ikke på "hobbyniveau".
  Hvis du skal have en 100% uafhængig webserver, er der kun en vej: Etablere en fysisk / virtuel server og sætte en webserver op på den. Så har du selv kontrollen over jernet, platformen og alt, hvad der måtte være nødvendigt at udvide den med. Bagsiden er jo så, at det kræver mønter og knowhow.

De bedste hilsner
Avatar billede T-M Nybegynder
05. maj 2013 - 11:14 #3
Jeg ved bare ikke helt hvor jeg kan finde et team. Er det noget du kan hjælpe mig med
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
05. maj 2013 - 12:28 #4
Har du læst det emne ind på http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.php?f=13&t=2591 som jeg har givet dig link til før ?

En hjemmeside server kan du lave ved at installer Apache HTTP server på din computer.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 14:33 #5
#3
Jamen så skal du nok starte med at lede efter en sponsor eller en investor, men uden et passende netværk bag (og her snakker jeg ikke hverken trådløst eller kablet), er det nok yderst tvivlsomt, om du kan finde nogen, der vil poste penge i noget. Der skal en pæn portion erfaring til på en mængde forskellige områder, blot på det rent faglige, og skal du stå i spidsen for sådan et projekt, ville jeg nok også forvente en ret solid ballast i form at praktisk erfaring som projektleder på noget lignende inden du selv kaster dig ud i noget....
Avatar billede T-M Nybegynder
05. maj 2013 - 20:44 #6
Jeg skal jo have et Team hvis du forstår. Men jeg ved bare ikke hvor jeg skal få nogen der vil arbejde på projektet. Jeg ved bare ikke hvor jeg kan få fat i nogen der kan finde ud af sådan noget med at programmere spil.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 20:53 #7
Jamen fortæl lidt om din egen baggrund, dit projekt og hvordan økonomien skal hænge sammen på det. Ser det fornuftigt ud, skal folk nok melde sig på banen - det er den måde, den slags projekter som regel startes på. Både med investorer og arbejdskraft til at udføre det.
Avatar billede T-M Nybegynder
05. maj 2013 - 21:05 #8
hvorfor er det du ikke bare kan hjælpe..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 22:17 #9
Jamen for pokker da, det er jo det jeg gør: Jeg beder dig om at præsentere dig selv og dit projekt, så du kan tiltrække de resourcer, du beder om. Det er da vel ikke så svært? Du kan da ikke forvente, at de mennesker, der skal investere i sådan et projekt, eller de der skal levere arbejdskraften, hverken kan se, hvad det er de forventes at skulle lægge penge i eller hvem der skal lede dem?

Men selvfølgelig, hvis det er for meget forlangt, lader jeg selvfølgelig tråden ligge og kommenterer ikke yderligere.
Avatar billede kjeldsted Novice
05. maj 2013 - 22:52 #10
T-M:

Jeg kunne godt tænke mig et specialdesignet hus som er tilpasset mine behov og mit arbejde. Lav en tegning til mig!

Se, hvis nu du var tankelæser og kunne tyde mine tanker var det sikkert ikke så svært. Men hvordan kan du vide hvad jeg har af behov (for rent reelt ville de være meget specielle hvis jeg skule have bygget et hus).
Du fortæller absolut INTET. Og så længe du gør det kan vi ikke hjælpe dig. Sorry to tell you!