Avatar billede jeb_ats Nybegynder
02. maj 2013 - 22:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Adaptorkabel til tomtom

Jeg var så uheldig at miste min TOMTOM Home GPS
den havde i kablet  en Traffic Receiver TMC
Dette kabel har jeg stadig.
Som erstatning købte jeg en TOMTOM VIA og troede jeg kunne bruge samme kabel MEN NEJ
De bruger forskellige miniusb stik!

Er der nogen der har erfaring med et adaptorkabel eller har udskiftet miniUSB stikket
Avatar billede richardjensen Seniormester
02. maj 2013 - 22:35 #1
Har du undersøgt,om der findes en omsætter/mellemstik ?
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
03. maj 2013 - 07:51 #2
Tomtom har ikke!
Derfor spørger jeg bredt om nogen har erfaring med- har løst dette problem.
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. maj 2013 - 14:54 #3
Kender du typebetegnelsen på stikket ?
Jeg har kigget på 'usb pinout' og 'tom tom gps pinout', men der er jo ret mange forskellige. Også nogle omsætter/converter-stik.
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. maj 2013 - 15:01 #4
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
03. maj 2013 - 15:38 #5
Den RDS der er vist på Amazon ser ud til umiddelbart at have et Minijack stik. Men det er heller ikke et problem at købe en rds-enhed, en sådan koster blot i omegnen af 700kr til min enhed.
Det er meget når man har en i forvejen.
Typen i den nye minder om Mikro B  og den gamle er måske Mini A.
Det er det 5 ben der driller mig da Type A stikket kun har 4 og for øvrigt kun bruger de to yderben (til cigaretstikket)
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. maj 2013 - 17:17 #6
Prøv at 'google': mini usb a/mini usb b
Det ser ud til ,at RS m.fl. har 'noget'.
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
03. juni 2013 - 15:21 #7
Desværre intet brugbart jeg lukker og slukker og henter pointene hjem igen