Avatar billede TheDogDK Nybegynder
28. april 2013 - 20:34 Der er 8 kommentarer

Kan ikke starte min PC op... Acer - Windows 7

Hej Eksperter.

Jeg købte i Maj. 2010 en Stationær til 21.000 (igennem en ven, så gav kun 11.000, men alligevel) Den har altid kørt som en drøm, men her på det seneste (i de sidste 3 måneder) har den været begyndt at bare akut gå i stå, der sker ikke noget specielt andet end at skærmen ikke bevæger sig. PC'en kører stadig (altså blæsere og sådan) men eller er den "frosset"... Dog skal det siges, at havde den været tændt i mere end 2 timer, kunne dette ikke ske, det skete ofte 1-3 gange, når jeg prøvede at starte den, men hvor "VIS" jeg nåede over de ca 2 timer, kørte den fint.

Det problem var irriterede men til at leve med, indtil jeg tog mig sammen til at spørge nogen om hjælp... MEN det var åbentbart for sent... Nu kan den overhoved ikke starte. Om de 2 problemer har noget med hinanden at gøre kan jeg dog ikke sige, men regner stærkt med det. Min problem nu er at under opstart køres Windows automatiske "Fejl er fundet. Kør startreparation eller start windows normalt" Normal start kører frem til at windows logoet vises og fortsætter der for evigt... ret lang tid! Startreparationen kan ikke, men sender mig videre til "Acer eRecovery Management" Men det (skod) program kan hverken køre normalt reparation eller bruge min sikkerhedskopi (skal siges at jeg har en fuld 3 CD's sikkerhedskopi  af hele min pc). Programmet eRecovery giver mig 3 muligheder, hvor de to om en slags reparation er med grå tekst (altså kan ikke klikkes på) og den sidste mulighed "afslut" står med fin sort skrift...... Det er ret irriterende og jeg har overvejet om køb at ny harddisk ville løse problemet, men ville da helst gerne løse det uden at tage pungen frem, specielt fordi jeg altid har været overbeskyttende og ikke ladet min pc tage nogen form for fysisk skade, og har lavet sikkerhedskopi...

Måske brugbar info:
Acer Aspire Predator G7760, brugt MEGET, kører Windows 7, indeholder kun originale dele, jeg har ikke rørt ved nogle former for instillinger som kan have fucket Windows... kun mine spil xD, maskinen er blevet rykket en del gange men er altid spændt fast, Kørte stadig med høj hastighed og sådan da den gik ned så det kunne ikke mærkes hvis den havde det "skidt".

Tak for hjælpen
Avatar billede EkstemeeeGamer22 Nybegynder
28. april 2013 - 21:17 #1
Det er ikke et problem som jeg er meget bekendt med, men vil forslå dig at støvsuge din computer for støv.
Avatar billede TheDogDK Nybegynder
28. april 2013 - 21:39 #2
Det har jeg dog ikke prøvet, prøver og svarer tilbage i morgen (Mandag d. 29 April) :)
Avatar billede vagn99 Nybegynder
29. april 2013 - 01:24 #3
Støvsugning kan fjerne en del. men trykluft er langt bedre til at blæse computeren ren. For meget støv giver dårligere køling.
Fejl kan også være dårlig ram eller dårlig kontakt til ram.
Prøv at fjerne ram og isætte dem igen.
Der kan selvfølgelig også være fejl på harddisk. Prøv om du kan starte op i safe mode. Tryk F8 under opstart på det rigtige tidspunkt, som kan være svært at finde.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2013 - 08:12 #4
1, defekt strømforsyning ?
2, for varm cpu (dårlig køling) ?
3, defekt ram ?

start med at sætte ny strømforsyning i, ellers kan du ikke udelukke noget senere.
Avatar billede TheDogDK Nybegynder
01. maj 2013 - 10:46 #5
Jeg er kommet frem til at det "formenteligt" er en Virus (Malware). Grunden til at jeg formoder at det er derfor, er at det nøjagtigt samme lige er sket for min bærebar. Dog har den ikke Acer Erecovery Magenagement, men ellers det samme. Jeg selv tænker at hvis det er Malware, så kan det ligger i enten: Mail, Facebook el. lign eller måske i mit tastatur (da det har hukommelse til Profiler, det er STEELSERIES SHIFT fra http://shop.steelseries.com/en/keyboards/steelseries-shift.html ) Ved dog selvfølgeligt ikke 100% om det er det... Håber det kan hjælpe med at hjælpe ;)
Avatar billede TheDogDK Nybegynder
01. maj 2013 - 10:47 #6
Det hjalp desværre ikke...
Avatar billede TheDogDK Nybegynder
01. maj 2013 - 10:47 #7
"Det hjalp desværre ikke" er til første svar :)
Avatar billede TheDogDK Nybegynder
25. maj 2013 - 11:44 #8
Er det nogle som kender en metode at fjerne SERIØST Malware fra en PC som ikke kan starte ?, tænker på om man kan scanne den via min anden Bærebar eller som der er en speciel del jeg skal skifte ud... ???