Avatar billede brasso Forsker
27. april 2013 - 19:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er dette en god budget PC til spil?

Har fundet en 'kanal' på Youtube, der beskæftiger sog med selvbyg af foskellige PC systemer.
Maksinen skal grundlæggende bruges til spil, og skal være så billig som mulig.
Battlefield 3 skulle gerne kunne køre med max. indstillinger over all.

Processor: AMD A10-5800 K, med intergreret grafikprocessor.
Bundkort: AsRock FM2A75M-DGS
RAM: G-Skill Ares-Series 8GB (2X4GB) DDR3 1866
HD: Seagate Brracuda 500 GB 72.000 RPM (eller lignende)
Midi Tower: Cooler Master K 350
Strømforsyning: Corsair Builder 500 Watt, 80 Plus Certified
DVD drev:Lite On IHA S124

Windows 7 Home Premium SP1.
Denne opsætning lander på ca. 3.400 Kr.

Kan denne opsætning køre Battlefield med max. instillinger?

Hvis der evt. skal supleres med dedikeret grafikkort, hvilket ville så være passende, uden at det koster spidsen af en jetjager?

Venligst ikke vilde forslag til opgardering. Det skal være en budget maskine til max. 3.500 Kr. med mulighed for senere opgradering. Så en god Processor og et godt bundkort har første prioritet, så der senere måske kan opgraderes.
Avatar billede SciXT3CH Nybegynder
27. april 2013 - 19:27 #1
Tja.. Hvis du køber den der så kan du nemt køre battlefield uden problemer. Jeg har en computer der minder lidt om den der, bare med en A10-5700 APU istedet. Jeg kører Call of Duty: Black Ops II helt uden problemer med 100+ fps.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2013 - 20:23 #2
Du kan ikke køre på max uden et rigtig grafikkort. Det gode ved APU'en at den kan trække mange spil, så kan du jo senere købe et dedikert grafikkort.
Avatar billede brasso Forsker
27. april 2013 - 20:34 #3
Tak til jer begge. Jeres svar bekræfter fint det jeg forventer.
hugojohan, vordan får jeg lige lagt 30 point over til dig?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. april 2013 - 22:49 #4
APUen yder yderst ringe i spil.

Du plejer at vejlede bedre #2
Avatar billede brasso Forsker
27. april 2013 - 23:51 #5
Haløjsa
Fand faktisk en meget omfattende test af AMD A10-5800 K versus Intel i3-3220. Konklusionen var at i3 eren var bedst til all roundbrug, men AMD'n var absolut den  bedste til spil. Vurderingen var bedre en et GeForce 4400 Kort. Spil der testedes med var Far Gry 2, Battlefield 3 og 4 andre. Battlefield kom ud med 40 fps, dog kun med indstillingerne på mellem. Far Cry 2 var oppe på 80 fps. Så det er nok ikke så ringe til en start. World Of Warcraft, Call Of Duty og Counter Strike, er knægtens foretrukne, så det klarer den vist fint, efter min vurdering. Ellers må vi jo knalde et grafikkort i PCI Express soklen.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. april 2013 - 00:31 #6
Du tester den op imod en i3, ikke en i5 3570K.
Jeg vil afvise den indbyggede grafikchip i både AMD og Intel til spil.
De er helt ærligt ikke egnet, blot for rimelig ydelse sættes grafik ned, samme sker med opløsning, AA og AF er typisk slået helt fra i de test.
De er til gengæld kanon til en kontor pc hvor GFX kan spares.

Til Spil hører et dedikeret grafikkort, det er en af de to vigtigste komponenter.
Her er et bud på et som er relativt billigt, men alligevel op mod 10x hurtigere end den indbyggede chip.
1319 kroner... http://www.edbpriser.dk/grafikkort/gigabyte-gv-n660oc-2gd-2-gb-id-6981098.aspx

Som CPU havde en "langsom" i5 været bedre end AMD når vi taler spil.
Jeg har her sat AMD A10-5800 K op mod en i5 3470 (ikke 3570 og ikke K model).
Nede i bunden ser du hvordan de yder (med samme GFX) i spil, AMD ligger og roder med kun 50% af de FPS som i5 har.
http://www.anandtech.com/bench/Product/675?vs=702

Her kan du endnu tydeligere se hvor ringe AMD er i spil, jeg har nu sat AMD A10-5800 K op imod i3 hvor den forsat taber/ligger næsten lige.
http://www.anandtech.com/bench/Product/675?vs=143
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. april 2013 - 00:56 #7
Til et billigt discount setup kunne man gå efter den aldrende Intel i5 2400
I bunden ses det hvordan den banker den nye AMD ud af banen i spil.
http://www.anandtech.com/bench/Product/675?vs=363

Helt sikkert 300 kroner værd at få næsten dobbelt så mange FPS.
http://www.edbpriser.dk/processor/core-i5-i5-2405s-6-mb-intel-boxed-id-5039014.aspx

Der er dog næsten samme pris på en endnu hurtigere...
http://www.edbpriser.dk/processor/core-i5-i5-3350p-6-mb-intel-boxed-id-6950985.aspx

Den sidste ville være mit bud til et billigt men godt setup.