Avatar billede Slettet bruger
15. april 2013 - 00:47 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Brændte Cd'er vil ikke spilles i cd-afspiller

Jeg har en større stak cd'er med 600 hits fra 80'erne, som jeg for nogle år siden brændte på computeren. Af en eller anden grund vil de ikke spilles på mit anlæg.

De afspilles fint på computeren.
Går jeg ind i Computer og kigger på drevet med en af cd'erne i, står der:

Dwd-rw-drev (E:) Audio CD
0 byte ledig af 0 byte
CDFS

Vist ikke noget her der er interessant. Har mest taget det med fordi jeg ikke ved hvad CDFS dækker over.

Putter jeg cd'en i min Cd-afspiller, spytter den enten disken ud med et samme igen, eller melder "No disc" (Jeg kan ikke starte den).

Min cd-afspiller en denne Lyngdorf CD-1: http://www.lyngdorf.com/products/discontinued-products/cd-1

Håber nogen kan hjælpe med at opklare det.

Når det (forhåbentlig) er gjort, vil jeg gerne vide om det på nogen måde er muligt at ændre på cd'erne, så de kan spilles i afspilleren.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
15. april 2013 - 01:18 #1
Prøv og brænd en cd i CDDA format hvor du lukker brændingen og se om den virker.
Avatar billede Blandy Praktikant
15. april 2013 - 08:28 #2
Tror også at jeg ved hvad der er sket. Filerne er blevet rippet i mp3 format. Og det er er der mangle gamle cd afspillere der ikke kan håndter.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
15. april 2013 - 11:41 #3
som scootergrisen skriver "..... hvor du lukker brændingen...."

ja hvis skiven ikke bliver lukket (finalize) så kan den kun afspilles på det drev den er brændt og som udgangspunk er en RW skive åben efter brænding
Avatar billede cyberspace Nybegynder
15. april 2013 - 11:52 #4
ja ud fra info på nettet så ser det ud til at den kun kan spille cd'er i alm lyd format

så du skal have brænd din musik som audio cd og skiven skal lukkes (finalize)

i alm. audio format snakker vi ca 20-21 sange på en skive - blot til info
Avatar billede NielsErikK Juniormester
15. april 2013 - 13:56 #5
hvis skiven ikke bliver lukket (finalize) så kan den kun afspilles på det drev den er brændt

Forkert.
Den kan afspilles på alle brændere.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2013 - 17:18 #6
Ok. Så med jeg nøjes med at spille dem på computeren. Har ikke længere adgang til numrene, så kan ikke gøre det hele om (tror nu heller ikke jeg gad hvis jeg kunne, tager flere dage ...). Ærgerligt, men ikke noget at gøre ved. Kan da også leve uden.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2013 - 17:20 #7
Har talt med Hi-Fi Klubben. Ser ud til det er det med formatet ...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 12:30 #8
Husk at bede enten post #1 #2 eller #3 (evt dem alle ?) lægge et svar som du kan uddele point til og godkende. :-)

De ramte vist alle mere eller mindre rigtig.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 15:07 #9
det er meget alm. at hjemmebrændere ikke virker i diverse drev.
brænd dem på laveste hastighed, 2x eller 4x, så er der en større chance.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 09:55 #10
Og det mener du er en løsning når de fint afspilles på pc ha ha ha.

Et svar da vi jo holder Tour de France med dårlige svar, ikke sidwave ?
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2013 - 14:19 #11
det er sådan det forholder sig som jeg har sagt.

bare fordi en 56x speed brændt billig medie virker på din pc, betyder ikke at den virker på en cd afspiller købt i elgiganten.

det ved enhver som har brændt cd siden 1996.

jeg gentager, det forholder sig som jeg skrev.

gode medier koster 100 kr pr styk, google efter professional audio cd for music studio use, eller noget i den dur.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. april 2013 - 18:00 #12
enig med sidewave .....

Verbatim cd'er kan også anbefales hvis man ikke vil bruge en formue på rigtige professionelle skiver
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2013 - 19:47 #13
Dem der ikke har lagt svar og som mener de har gjort sig fortjent til det, læg svar...
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2013 - 19:47 #14
Åndssvagt at udlove så meget som 100 point. Var der ingen grund til. :(
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2013 - 20:15 #15
Når man snakker om brændehastigheder er det ikke meget man sparer ved at køre på hurtig fart når man brænder cd.
Man opnår faktisk kun max hastighed i forholdsvis kort tid før den sætter farten ned igen.
Og men hensyn til brændingen er det mere sikkert med en langsommere hastighed.
Jeg har prøvet forskellige cd og dvd skiver, og jeg kan ikke sige der er nogle som er mere kvalitet end andre. Jeg har røvet Verbatim på min brænder, og det brød den sig ikke om. Jeg har efterfølgende opdateret firmware på den, og det hjalp ikke.
Min erfaring er at man er nødt til at prøve lidt forskellige for at finde dem som passer til det udstyr det bagefter skal bruges i.
Jeg bruger selv Prodeeye medier, som kører fint på alle afspillere jeg har i huset.

Caurio. Har du brugt cdrw til musik før?
Mine afspillere vil ikke afspille musik fra en cdrw selvom den er lukket.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2013 - 03:37 #16
Caurio. Har du brugt cdrw til musik før?

Det husker jeg ikke. Er meget længe siden jeg lavede dem. Og har ikke brændt musik siden. Var faktisk en undtagelse. Køber altid min musik (i fysiske) forretninger.

Havde som nævnt længere oppe først en Thule afspiller. Den kunne godt afspille dem. Den Lyngdorf jeg har nu kan ikke.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2013 - 03:38 #17
Caurio. Har du brugt cdrw til musik før?

Det husker jeg ikke. Er meget længe siden jeg lavede dem. Og har ikke brændt musik siden. Var en undtagelse. Køber normalt altid min musik i (fysiske) forretninger.

Havde som nævnt længere oppe først en Thule afspiller. Den kunne godt afspille dem. Den Lyngdorf jeg har nu kan (iflg. Hi-Fi Klubben) ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2013 - 15:42 #18
Det var det jeg frygtede var problemet.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2013 - 19:14 #19
Ja. Og til "den pris", burde l*rtet kunne afspille det hele! Sådan bliver (åbenbart) man sommetider "snydt". :/
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2013 - 19:15 #20
Ja. Og til "den pris", burde l*rtet kunne afspille det hele! Sådan bliver man (åbenbart) sommetider "snydt". :/
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2013 - 19:28 #21
Ja desværre :-(  16 kg kroner mener jeg sådan en sag koster ikke?
Der må man kunne forvente meget mere.
Har desværre set det før, at dyre afspillere ikke altid kunne afspille hvad en "kvickly" afspiller (Denver) klarede uden problemer.
Surt show :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2013 - 16:29 #22
Hej caurio og god jul.
Husk  at lukke denne tråd hvis den ikke er aktiv længere.
Der er lagt et par sver i den, hvis de kan bruges. Ellers lægger du bare selv et svar og lukker :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2014 - 19:14 #23
Jeg tager selv pointene. Ikke fordi jeg _vil_ have dem (har rigeligt til at stille spørgsmål, hvilket er det eneste jeg bruger dem til). Men det var som skrevet "det med formatet". Og det har ingen der har lagt svar været inde på. Så...
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2014 - 19:15 #24
Er vist også gået lang tid nok ... :/