Avatar billede Slettet bruger
14. april 2013 - 13:17 Der er 13 kommentarer

Periodisk støj i lyd på bærbar computer

Hej

Jeg oplever at min bærbare computer har problemer med lyden. Den skratter og runger med ujævne mellemrum, hvad enten jeg bruger Spotify, Youtube eller musik der allerede ligger på den bærbare i forvejen. Det er næppe et højttalerproblem, da jeg oplever det samme, når jeg anvender høre telefoner.

Jeg har en mistanke om at det kan have en sammenhæng med at jeg for 3 dage siden havde problemer med en trojaner, som Avast identificerede, men som jeg måtte hente Antimalwarebytes antimalware for at fjerne. derefter har Avast ikke fundet andet snavs.

Dog dukker der af og til meget kortvarigt en lille skærm op, som ligner en gammeldags dosskærm op. Den forsvinder så hurtigt at jeg ikke nå at se hvad der står på den. Udover problemer med lyden har jeg ikke bemærket andre problemer.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. april 2013 - 13:25 #1
Jeg tror ikke det er driver, men løb dem lige efter for en sikkerhedsskyld...
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2013 - 14:03 #2
Hej NielsErikK

Tak for hurtig hjælp. Jeg har nu opdateret driveren til lyden og der er sket en lille ændring. Det er sjældnere at der forstyrrelser i lyden.

Mvh Steen
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2013 - 14:14 #3
Her på min xp kan man indstille hvilket "miljø" den skal modforvrænge i. Disse indstilliger foretages inde i kontrolpanelet. Du kunne jo prøve at se om du har tilsvarede indstilinger.
På min pc hedder det #styring af flerkanals lyd", og her skal den under miljø stå til "ingen".
Andre indstillinger vil give en forkert lyd.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. april 2013 - 14:41 #4
Hvis det var ok for mere end de omtalte 3 dage siden, så prøv at gendanne til et system gendannelsespunkt, der er tidsmæssigt før problemet opstod.

Husk en ny tur med slimware efter du har gendannet.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2013 - 14:47 #5
Hej

Jeg har lige tjekket i kontrolpanelet under lyd, der er ikke den funktion. Men det er bemærkelsesværdigt at der nu kun er en svag skramlen/knitren i højttaleren.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2013 - 15:23 #6
Jeg har gendannet computeren og nu er der vrøvl med Spotify. Jeg får en meddelelsesboks op, hvor der står: Unable to apply rule: light, default selected, mouseover on Bitmap add to LibraryStar.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. april 2013 - 18:21 #7
Set alt i Spotify til standard, eller fjern alt vedrørende Spotify og start forfra.
Den brokker sig tilsyneladende over en instilling der ikke er standard.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2013 - 20:34 #8
Jeg har fjernet Spotify og geninstalleret den. Det er ikke kun når jeg spiller musik derfra, men i det hele taget, når jeg skal bruge lyd, har jeg fundet ud af.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
15. april 2013 - 17:31 #9
Er det en windows box der kommer op ?

Har du installeret driveren der før hjalp ?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2013 - 18:57 #10
Det ligner et commando prompt vindue, men det forsvinder så hurtigt at jeg ikke kan nå at se hvad der står i den.
Og ja, jeg har geninstalleret den glimrende driver.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. april 2013 - 17:22 #11
Prøv et andet punkt hvis du har flere, evt rep af systemfilerne via disk.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 03:01 #12
Det har jeg forsøgt. Det giver ikke nogen ændring.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. april 2013 - 11:09 #13
Vi nåede nærmere på et tidspunkt uden helt at komme i mål.
Jeg tror du nærmer dig der hvor backup og reinstall af windows er både hurtigst og nemmest.

Efter reinstall ville jeg som noget af det første prøve med den driver som hjalp (inden andet når at lave rod/konflikter), med mindre reinstall alene er nok.