Avatar billede Levarion Nybegynder
08. april 2013 - 14:48 Der er 3 kommentarer

SKÆRMOPLØSNING

Hej.

Jeg har forgæves prøvet at få min skærm til at passe med mit tv når det er tilsluttet via HDMI.

Jeg kan sagtens få den til at passe via: Kontrolpanel-Skærm-Skærmopløsning-Intel(R)Grafik og Mediekontrolpanel-Skærme/tv indstillinger-Kvantificeringsområde-Fuld Skærm, MEN hver gang jeg slår fra HDMI over til tv´ets kanaler og tilbage så passer skærmen ikke længere og skal igen ind og indstille den.

Jeg håber nogen kan hjælpe, da jeg ved det kan lade sig gøre. Jeg kan bare ikke lige lure den.

mvh

Kris
Avatar billede supportsiden Professor
08. april 2013 - 16:45 #1
Som regel kan man gemme nogle opsætninger i skærmkortets kontrol software. Hvis du ikke har det på, så prøv at installere og gem "din egen opsætning"
Avatar billede Levarion Nybegynder
08. april 2013 - 16:50 #2
Hej.

Da min viden er ret begrænset, så ved jeg ikke hvad det vil sige. Altså dit forslag. Kan du uddybe?

mvh

Kris
Avatar billede esbn Nybegynder
10. april 2013 - 01:05 #3
Jeg har prøvet det på en Mac - jeg fandt et stykke software hvor jeg kunne tildele nogle specifikationer til den ID skærmen havde. Problemet var at der manglede en lille fil der fortalte computeren hvad skærmen forventede at få ind. Søg evt på "EDID pixel mapping windows" uden ""

Måske er EDID en Mac ting  - ka ikke helt huske det....