Avatar billede lykkejl Nybegynder
08. april 2013 - 14:21 Der er 3 kommentarer

Movie Maker understøtter ikke mine video'er. VIGTIG

Hjælp søges!

Jeg er en pige på 17 som har OK tjek på det med computere, og at klippe film sammen i Movie Maker. Min søster har konfirmation d. 5 maj, så derfor klipper vi en lille film sammen til hende, af små klip fra dengang hun var lille. Vi har alle filmene på små dvd'er som de er filmet direkte over på med film-kameraet. Nu skal jeg så klippe dem sammen, men Movie Maker understøtter ikke filerne. Det er nogle meget mærkelige filtyper syntes jeg! BUP-, IFO- og VOB-fil'er findes der på diskene. Kan fortælle så meget at, det er Sony og at der står DVD-R på diskene. Spørgsmålet lyder så ledes: Er der en måde hvor på jeg kan få lavet filerne om til nogle filer som Movie Maker understøtter?

Her er der et link hvilke filtyper man kan bruge i Movie Maker: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-live/movie-maker-file-types-faq

Jeg aner ikke om dette forum er det rigtige at spørge i, men jeg mangler desperat hjælp!

På forhånd tak! :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. april 2013 - 14:37 #1
Google convert vob files, så finder du en masse programmer der kan konvertere dine filer.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2013 - 03:39 #2
VOB er DVD.

Du kan rippe DVD med Handbrake, som kan lave dem om til forskellige ting, bla MP4.

www.handbrake.fr
-

prøv først at rippe en enkelt dvd, og se om moviemaker kan bruge den som MP4.
ellers køb programmet AVS video editor, det er ligesom moviemaker, men meget bedre.

http://www.avs4you.com/AVS-Video-Editor.aspx
Avatar billede trav4u2 Novice
17. april 2013 - 01:02 #3
Hvis du konverterer til et andet filformat vil det altid betyde et tab af kvalitet og eftersom Windows MovieMaker 2012 understøtter mpeg2 filer, som basalt set er DVD fil-formatet, er min anbefaling:

Lav nogle nummererede foldere (1, 2, 3 osv.) på din harddisk og kopier én DVD over i hver af dem (Træk og slip)

Hent og installer vob2mpg http://www.videohelp.com/tools/VOB2MPG
Og brug programmet til at konvertere de enkelte DVD'er til mpg (mpeg) - UDEN KVALITETSTAB

Og så er det bare i gang med MovieMaker. God fornøjelse!