Avatar billede SN2112 Nybegynder
06. april 2013 - 20:50 Der er 5 kommentarer

MacBook Pro vil ikke tænde

Min macbook pro model A1226 er de sidste par dage begyndt og gå ud engang imellem. Derfor prøvede jeg idag at nulstille SMC. Men efter jeg har gjort det vil den slet ikke tænde. Når jeg holder tænd knappen nede siger den en klik lyd. Men tænder ikke. Batteriet er der strøm på og når jeg sidder opladeren i lader den også.

Er der nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre eller hvad der kan være galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2013 - 10:23 #1
Prøv at fjerne alt strømmen fra den og hold startknappen nede i 30 sek. Genmonter strøm og se om den så vil starte
Avatar billede SN2112 Nybegynder
07. april 2013 - 11:23 #2
Det hjalp desværre ikke.
Avatar billede MacTek Nybegynder
07. april 2013 - 11:27 #3
Denne model har en fejl på grafikkortet (Nvidia) og det forklarer de første problemer du nævnet men den fejl du beskriver skyldes udfra min erfaring defekt ram bus = defekt Logicboard.
For at bekræfte dette skal du åben ram døren (3 flade skruer lige over batteriet) og udtag begge ram klodser, tænd maskinen igen, nu skulle den kunne hold på strømmen og muligvis blinke ved indikation lys + bip lyd.
Sluk maskinen og sæt en af klodserne tilbage i maskinen og start igen, nu burde den ikke kunne hold på strømmen igen og det skyldes desværre defekt ram bus/logicboard.
Avatar billede SN2112 Nybegynder
07. april 2013 - 11:33 #4
Det vil jeg da lige prøve.
Så hvis det er ram den er galt med, er det så nok at skifte ram ud, eller er der andet der også skal skiftes? :)
Avatar billede MacTek Nybegynder
07. april 2013 - 11:43 #5
Jeg mener ikke at det er ram klods der fejler men mere ram busen, dvs. fejlen ligger på selve logicboard/motherboard og dermed kan ikke betale sig at reparerer pga. maskinens ælder, det er desværre den dyreste del i maskinen..