Avatar billede ranni Forsker
06. april 2013 - 19:49 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Billedikoner på videoklip.

Hej.
Jeg har på en smart måde (syntes jeg selv) sorteret kopier af videoklip fra.
På min Verbatin ekstern HDD lå alle klip med billedikon men jeg kunne se at ved kopiering til ekstern iomega ( hvor mange kopier lå) forsvandt billedet.
Nå !!! jeg kunne så bare flytte tilbageblevne videoklip tilbage til Verbatinen.
Men nej ? ! ? ! der var billedikonet også forsvundet  ? ? ?

Kan jeg få billedikonet tilbage på eksterne Verbatin HDD ???
Avatar billede ranni Forsker
06. april 2013 - 20:03 #1
Undskyld !!!
Jeg glemte noget væsentligt

Jeg kører Win 7 pro 64
Avatar billede ranni Forsker
06. april 2013 - 20:44 #2
Jeg har i panik prøvet at convertere nogle stykker i Any Video Converter pro.
Når jeg skal finde filerne i programmet i Verbatim HDD vises alle som billedikon ???
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2013 - 21:04 #3
hvis du ikke har fjernet noget af de codecs, der skal bruges til at vise fil-typerne, så kan du med ccleaner tømme miniature cache under stifinder. Derefter starter du stifinder, og sætter den til at vise store ikoner - og bladre igennem dine mapper med film. Giv den lidt, tid, og der dannes nye ikoner (fra starten på film).
Avatar billede ranni Forsker
06. april 2013 - 21:29 #4
Måske har jeg ikke gjort det rigtig i Stifinder, jeg kunne ikke finde: vise store ikoner.
Mine ikoner står lige nu til store ikoner ved højreklik.
Avatar billede ranni Forsker
06. april 2013 - 22:18 #5
Jeg har nu set at et par billedfiler ikke er blevet sorteret fra mine 1600 videofiler og de vises endnu som billedikon (miniature)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2013 - 11:00 #6
prøv at hente codec.
http://www.divx.com/
bare installer pakken - så kommer de mest brugte codecs med. Derefter genstart.
I stifinder - ude til højre i menuen, klik pil-ned på tredie ikon, og du kan vælge store ikoner.
Avatar billede ranni Forsker
07. april 2013 - 12:53 #7
Hej claes.
Så har jeg hentet og inst. divx.
Med hensyn til Stifinder:Jeg åbner mappen med videofiler, højreklikker i får så i menuen mulighed for i 2. linie VIS Ekstra store, store, små, fliser, detaljer og flere.
Jeg har på fornemmelsen det er det forkerte sted, jeg er inde i ? ? ?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2013 - 13:17 #8
det er bare en anden indgang til samme oplysninger.
I stifinder prøv dette:
Organiser/mappe og søgeindstillinger, fanebladet Vis
marker 'vis skjulte filer, mapper og drev'
fjern hak i 'skjul beskyttede operativsystemfiler...'
gå til mappen
C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Local\Microsoft\Windows\Explorer
slet alle filer, der starter med 'thumbcache'
slå visning af skjulte systemfiler fra igen, og så vil stifinder danne nye billeder når den kommer rundt i mapperne.
Med 1600 video-filer, så forvent, at det tager lidt tid før de er på plads - lad evt maskinen stå en 10 minutters tid.
Avatar billede ranni Forsker
07. april 2013 - 13:39 #9
claes.
Heldigvis ved du fra tidligere, at jeg er lidt tung at danse med inden for det moderne IT.
Jeg fandt 5 filer der skulle slettes men det fik jeg ikke lov til, de var åbne i Stifinder og kunne ikke slettes.
Avatar billede ranni Forsker
07. april 2013 - 13:47 #10
For en sikkerheds skyld prøvede jeg din anbefaling forfra, men stadig kan/må jeg ikke slette.
Forøvrigt kommer der en klar advarsel så snart jeg fjerner fluebenet.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2013 - 14:07 #11
advarsel betyder ikke noget. Men det kan være at man skal have specielle rettigheder for at kunne slette via stifinder.

Prøv noget andet: dobbeltklik på en af video-filerne, så den vises. Luk programmet, og se, om stifinder så har fået øje på filmen.

Jeg har ikke flere idéer på lager... Har kopieret film frem og tilbage på min maskine, og der laves ikke samme fejl.
Avatar billede ranni Forsker
07. april 2013 - 14:47 #12
OK claes.
Kan jeg køre en reparation fra den original Win 7 pro skive eller mener du ikke, det kan rette fejlen.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2013 - 15:36 #13
du kan prøve - men jeg tror ikke på det.

Hvis du bare dobbeltklikker på en film, starter den så i det rigtige program, eller hvad sker der?
Evt højreklik på en film, vælg 'Åbn med', og i undermenuen 'vælg standardprogram' - marker Windows Media PLayer (hvis du ikke har en anden favorit.
Avatar billede ranni Forsker
07. april 2013 - 16:31 #14
Den starter helt normalt uanset om jeg beder den om at starte WMP, GOM eller Realplayer.
Mine fotofiler står stadig som billedeikon, men alle videofiler er ikke med billede af første frame men kun med MPEG,AVI betegnelse men ved MP4 står der intet, der kun en node.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2013 - 16:57 #15
I stifinder - ikke i 'biblioteker' men nede i computer osv finder du din video-mappe - højreklik på den, egenskaber, fanebladet tilpas. Tjek, at det står til videoer - ret det evt, og sæt også hak i 'anvend også denne til undermapper...' og ok.
Avatar billede ranni Forsker
07. april 2013 - 19:39 #16
ØV ! !
Det virkede heller ikke, der manglede ganske vist et flueben i undermapper.
Jeg har dog været inde i noget jeg ikke har turdet uden din vejledning, så er det bare, om min alder forhindrer , at jeg husker, hvad jeg har lært.
Andre gode ideer afprøves med glæde, jeg vil ikke være så glad ved at skulle omdøbe 1649 filmstumper, fordi jeg nu ikke kan se billedeikonnet.
Avatar billede ranni Forsker
08. april 2013 - 13:45 #17
Jeg har i desperation prøvet en del.
Jeg havde kopieret 10 videofiler til skrivebord.
Jeg lavede en systemgendannelse, 3 videofiler viser nu billede ?? men ikke når de kopieres over på den eksterne HDD.
Hvis jeg åbner videofiler fra ekst. HDD i f.eks. Pinnacle 16 vises alle med billede.
Alle stillbilleder vises med billedeikon.
Avatar billede ranni Forsker
09. april 2013 - 14:24 #18
claes !!!
Vil du sende et svar ???
Det er point for prøve at hjælpe og du har ført mig ind til noget, jeg ikke har turdet uden din hjælp.
Jeg vil prøve at nå en anden målgruppe, ingen kan vide alt om det her moderne IT.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2013 - 14:41 #19
bare luk selv
Avatar billede ranni Forsker
09. april 2013 - 14:49 #20
lukker tråden