Avatar billede ranni Forsker
02. april 2013 - 14:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nero 12 og tidligere Nero

Hej.
Hvad sker der når jeg brænder hjemmelavet video på DVD.
Jeg laver en video i Pin 16 Studio bestemmer format og kvalitet til DVD export.
Sikrer mig at Nero står til samme udførelse ved brænding.
At forsiden kræver tid til rendering men at videoen og kræver megen tid til omkodning  ? ? ? hvad skal omkodningen gøre godt/skidt for , når formalia ikke skal ændres.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. april 2013 - 15:09 #1
Du tabte mig på halvvejen.

Hvis du har en dvd efter Pin 16 Studio, så gør du noget forkert, Nero kan sagtens brænde dvd uden reencode.

Jeg synes du skulle overveje ConvertXtoDVD, det er nok det nemmeste af alle programmer til at smide andre type filer på DVD.
At det også er rigtig godt vedrørende kvalitet gør jo ikke noget.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. april 2013 - 15:10 #2
ConvertXtoDVD kan erstatte begge programmer (vil jeg tro).
Avatar billede ranni Forsker
02. april 2013 - 15:40 #3
Hej NielsE.
Jeg redigerer i Pin 16 og eksporter i MPEG-2 DVD kompetibel 720x512
i 16:9 størrelse og så sørger for at Nero står til det samme ???
Så skulle der ikke være grund til Nero omkoder ( iflg min beskedne viden)
Avatar billede ranni Forsker
03. april 2013 - 17:10 #4
Da ingen åbentbart ved, hvad der sker i Nero bedes sende et svar NielsE, så jeg kan lukke tråden inden redaktøren reagerer.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. april 2013 - 20:24 #5
Jeg vil tro Nero ikke kan li din opløsning, den skal uanset hvad ændre lidt for at få vob filer i rette størrelse mv.
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Video

Hvis din redigering kun går ud på at du gerne vil ha flere "afsnit/ting" på din dvd, så tag et kig på ConvertX, det er ret godt til at smide en masse mindre videofiler ind på DVD, uanset om de skal afspilles ud i en køre eller kunne vælges hver for sig (du kan selv tilrette forskellige menuer på DVDen).
Avatar billede ranni Forsker
03. april 2013 - 21:32 #6
Jeg benytter alle de muligheder for redigering som Pinnacle Studio 16 tilbyder, jeg tvivler på at ConvertX kan udføre det samme.
Jeg vil da undersøge det ved lejlighed.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. april 2013 - 22:00 #7
Det kan det helt sikkert så ikke, men står du med eksempelvis 3-5 tv afsnit i avi (eller tilsvarende) og ønsker dem på en DVD, så er det værd at huske.