Avatar billede AgentPHP Nybegynder
01. april 2013 - 10:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Omkod Url

Har et problem med denne nedenstående kode, alså den virker "perfekt" Hvis man bruger den til at søge f.eks. "gløgg" så kommer urlen med "gløgg"

F.eks. ?keywords=gløgg

Det kan vores system desværre ikke finde ud af, den vil gerne have der kom:

?keywords=gl%F8gg

Hvordan laver vi det om, synes jeg har kigget vil på nettet, men tror ikke jeg søger på det rigtigt så håber i kan hjælpe :-)

<a href="'.tep_href_link(FILENAME_ADVANCED_SEARCH_RESULT,'search_in_description=1&keywords='.$id).'"><b>'.$id.'</b></a>
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. april 2013 - 11:58 #1
Avatar billede net-freak Nybegynder
03. april 2013 - 00:24 #2
I PHP kan du encode dit keyword med urlencode() og decode dem igen, hvis der er brug for det, med urldecode().
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2013 - 00:27 #3
Det er hvad #1 ogsaa sagde.
Avatar billede AgentPHP Nybegynder
03. april 2013 - 15:00 #4
#1 og 2#, Tak for hjælpen det er lige det jeg søgte, mange tak.. Vil du michael_stim skrive et svar så du kan få point :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. april 2013 - 15:08 #5
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter dit eget svar, så spørgsmålet bliver lukket.