Avatar billede FinnLauridsen Forsker
31. marts 2013 - 18:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kopiere data

Hvordan kopierer jeg det som jeg har i akr A1 til ark A2 med de samme margner , sidestørrelse, print udskrift , altså 100 procent ens, undtaget feltet B2
Jeg skal lave 90 skemaer som kun skal have et andet navn i feltet B2 ,
Feltet B2 og arket skal have samme navn eks. A1 til A7, B1 til B7 til og med M7 ,
altså skal arket C6 have Navnet C6 i feltet B2
Avatar billede Kenneth31 Nybegynder
31. marts 2013 - 19:48 #1
Hej Finn

Dit spørgsmål mindede en smule om én jeg tidligere har fået hjælp til:
http://www.eksperten.dk/spm/950003#reply_7857782

Prøv at se om dette bringer dig videre.
Avatar billede finb Ekspert
01. april 2013 - 11:35 #2
hold ctrl nede,
træk ark 1 mod høre,
omdæb det nye ark til ark-et-eller-andet
finb
Avatar billede perhol Seniormester
02. april 2013 - 12:47 #3
Jeg har i et par år brugt et ark der virker sådan som du efterlyser. Det virker ved hjælp af makroer (VBA kode).
Jeg har tilrettet det efter dine ønsker.
Der er plads til 100 navne i arket 'Navne-Oversigt' i kolonne A, første navn i celle A4, sidste navn i celle A103.
I celle A104 står der 'Skabelon'. Det må ikke flyttes eller slettes.
Der er nogen trykknapper i filen. Teksten på knapperne forklarer hvad de er til.
Arket Skabelon er stort set tomt. Der er kun en fed tekst Navn samt en trykknap. når du trykker på den går du tilbage til arket Navne-Oversigt.
I arket Navne-Oversigt kan du dobbeltklikke på et navn. Hvis der er oprettet et ark for navnet vil koden åbne dette ark, hvis der ikke er oprettet et ark får du en besked om at det ikke er oprettet.
Hvis du tilføjer et navn og trykker på knappen Opret Ark vil koden teste om der findes et ark for alle navne, hvis der ikke gør vil der blive oprettet et ark for hvert navn der der ikke har et i forvejen.
Det er arket Skabelon der bliver kopieret og navnet bliver indsat, både i arket i celle B2 og som arknavn.
Du skal tilrette arket Skabelon så det indeholder de ting du ønsker med de margner , sidestørrelse, print udskrift og så videre som du ønsker. Det er bedst at du ikke sletter knappen Retur til Oversigt, det er en god genvej til at komme hurtigt til arket Navne-Oversigt.
Du kan hente filen her: https://dl.dropbox.com/u/5145268/OpretArk_m.Navn.xlsm
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
06. april 2013 - 15:32 #4
Hej Perhol
Er det muligt at alle navne kan ligge mellem A8 og M14
På den måde har jeg en bedre oversigt over alle navnene
Ellers er det perpekt til mit brug
Avatar billede perhol Seniormester
06. april 2013 - 17:59 #5
Det er mere end jeg kan finde ud af.
VBA-koden bruger bla. en  [b]Rows.Count[/b når der skal oprettes ark.
Du er velkommen til at anmode andre om hjælp til dette (nyt spørgsmål, måske).
Hvis du gør, så læg lige en henvisning til det nye spørgsmål her.
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
13. maj 2013 - 17:43 #6
hej perhold
du leverede første part af mit spørgsmål derfor skal du have point , så smid lige et svar
Avatar billede perhol Seniormester
13. maj 2013 - 19:22 #7
Godt det kunne bruges.