Avatar billede Kennedster Nybegynder
29. marts 2013 - 19:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mus hakker med HDMI på ny bærbar

Hej eksperter,

Håber I har nogle råd til mig.

Jeg har erhvervet mig en ny Acer aspire S3. Lækker ultrabook som jeg "er" glad for. Eller det vil sige, der er noget som irriterer mig grænseløst. Når jeg kører HDMI over på min 24" monitor - så hakker musen. Hvis I forestiller jer, at man er på Google's startside.
Kører man musepilen over søgefeltet (tekstboxen), ja, så lagger musen hver gang den skifter fra pil til markør, og omvendt. Den gør det alle steder når den skifter fra pil til markør. Om det så er i browser eller i et andet windows program. Så snart jeg tager HDMI kablet ud af computeren, så glider musen perfekt. Men med ekstern skærm, altså "udvidet" skærm, så lagger den. Den kører Windows 8. Det jeg prøvede var, at jeg lagde Windows 7 på i stedet i håb om, at det kunne afhjælpe problemet. Det gjorde det også. Bortset fra, at når computeren har Windows 7, vil den overhovedet ikke starte op. Man bliver nødt til at slukke den, tage kablet ud, starte op i Windows. Og derefter kan man så starte op igen. det duer jo heller ikke at jeg skal hive kablet ud hver gang computeren skal genstarte. Efter windows 7 er startet op, kan jeg sætte kablet i igen, og Windows 7 kører perfekt. Er der nogle som har prøvet noget af det samme. Og er der en løsning? Jeg har forsøgt med forskelligt HDMI kabler. Alle indstillinger jeg kan komme på. Jeg vil virkelig sætte pris på hjælp her! På forhånd tak for hjælpen.
Link til spec her:
http://www.notebook-specs.info/notebook-acer-aspire-s3-391-53314g12add-13-3-led-core-i5-intel-hd4000-4gb-ddr3-128gb-ssd-win7-hp.html

Den eneste forskel er, at der fulgte Windows 8 med til min maskine.

Med venlig hilsen
Kenneth
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
02. april 2013 - 19:52 #1
hej /skal lige siges at jeg selv ikke har løst dette proplem/
men ved hvorfor der er lag, hvis dit Hdmi kabel er langt nok kan den være en del tid om at sende signalet over til din moniter. nogle moniters kan også være bygget med den slags delays:-)

håber at det hjalp dig tættere på svaret:-)
Avatar billede Kennedster Nybegynder
02. april 2013 - 21:31 #2
Hej, Tak for svar.

Ja, jeg har prøvet med 3 forskellige kabler i forskellige længder, og har også tilsluttet det til mit TV for, at se om det var bedre. Men det er stadig det samme problem. Det var til at blive vanvittig af. Så min onkel har faktisk i dag købt computeren af mig, da han ikke skal bruge større skærm. Så må jeg på udkig efter noget bedre. Rigtig ærgeligt, da maskinen ellers er fed. Jeg vil give svaret videre til ham, hvis det nu alligevel skulle blive aktuelt :)

Men tak for svaret.
Skriv et svar så kan jeg give dig point :)
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
03. april 2013 - 09:30 #3
he:-)det er jeg ked af at høre, men kan næsten med garanti fortælle dig at det ikke var din computer, nogle tv er bygget sådan, så musen laver delay og hagger osv. :-)
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
03. april 2013 - 09:31 #4
og hvis det er computeren skal du have en med flere ram, og proccesser :-)
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
04. april 2013 - 13:29 #5
her:-)
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
04. april 2013 - 13:48 #6
hov her fandt jeg lige en mulig løsning :-) http://www.youtube.com/watch?v=0tHvrvtJJt0
Avatar billede Kennedster Nybegynder
16. april 2013 - 19:56 #7
Hej. Tak for dine forslag. Vi har efterhånden prøvet alt. Heldigvis skal min Onkel ikke bruge ekstern skærm, så han har besluttet sig for, at beholde den. Så må jeg på udkig efter en ny :-)