Avatar billede delakuer Nybegynder
26. marts 2013 - 16:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Special fyldfarve ved speciel værdi?

Hejsa!
Kan man gør så hvis at der står "x" i en boks så bliver den boks fyldfarve grøn? Og hvis nu der står "o" i stedet for så bliver den rød? Og hvordan gør man? :D
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2013 - 17:15 #1
Med "boks", mener du der en celle?
Hvis ja, så er det Betinget formatering

Vender tilbage, hvis du bekræfter at det er en celle.......
Avatar billede delakuer Nybegynder
26. marts 2013 - 17:19 #2
Ja det er en celle. Det er til et pointsystem jeg har til et fodboldhold, til fremmøde kryder vi "x" hvis de er mødt op og "o" hvis ikke. Kunne være smart hvis den ændrede fyldfarven til enten grøn eller rød :)
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2013 - 17:26 #3
Betinget formatering > Ny regel > Brug en formel > =A1="o" > Formater > Vælg rød baggrund

Betinget formatering > Ny regel > Brug en formel > =A1="x" > Formater > Vælg grøn baggrund
Avatar billede delakuer Nybegynder
26. marts 2013 - 17:41 #4
Jeg ved ikke om det er en fejl 40 eller hvad det er, men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke.... Har du mulighed for at få filen, og sende den tilbage til mig ? Så gir jeg selvfølgelig lidt ekstra point? :)
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2013 - 17:48 #5
Jep, upload den her: http://gratisupload.dk/ og smid linket herind, så fikser jeg det.  :-)

Ekstra point er ikke nødvendig.  :-)
Avatar billede delakuer Nybegynder
26. marts 2013 - 17:55 #6
Har lige sendt et link i en privat besked da der er lidt personoplysninger i arket som alle ikke behøver at se :)
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2013 - 18:22 #7
Jeg har sendt et link til filen.

Med hensyn til sortering:
Jeg har opdelt celle I2/i3
Nu kan du markére I4 til I37 > Højreklikke og vælge Sorter > Sorter med størst først > Prik i Udvid markéringen > Sorter
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2013 - 18:35 #8
Tak for point.  :-)