Avatar billede krestensb Nybegynder
12. marts 2013 - 11:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forskel fra access 2003 til 2010?

Jeg skal ha lært mig at bruge access. Derfor skal jeg ud og købe en licens. Er der nogen der kan fortælle mig, hvad forskellen er på version 2003, 2007 og 2010? Ud over priser selfølgelig. Er funktionaliteten ændret væsentligt?
Mvh Kresten
Avatar billede jensen363 Forsker
12. marts 2013 - 12:05 #1
Den allerstørste forskel ligger helt klart i brugerfladen for hele Officepakken, som i starten gav nogle udfordringer, ellers er der ikke de helt store forskelle
Avatar billede Scavy Nybegynder
12. marts 2013 - 20:08 #2
Det er min erfaring at der er sket meget lidt udvikling i funktionalitet over årene, men blot ændringer i brugerfladen.

Der er her et link til en oversigt over forskellen af de forskellige versioner lige fra version 97 til version 2013:

http://www.opengatesw.net/ms-access-tutorials/Microsoft-Access-Version-Comparison.htm

Umiddelbart vil jeg nok anbefale at gå efter den nyeste version tilgængelig for at være helt uptodate med det hele.

Håber det giver dig et brugbart grundlag til at vælge hvilken du vil gå efter.
Avatar billede Scavy Nybegynder
14. marts 2013 - 11:28 #3
Hvis dette ikke var svar nok, så er du velkommen til at spørge, og jeg skal forsøge at uddybe det :)
Avatar billede krestensb Nybegynder
14. marts 2013 - 11:32 #4
Tak for det