Avatar billede SidselxImer Nybegynder
08. marts 2013 - 21:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HJÆP intet hjælper på at få ukash væk..

jeg har siddet i lang tid og prøvet alt for og få denne ukash virus men intet virker den sidde med politiet kommer hele tiden op selv om jeg er inde i mange sider her på for og få hjælp men intet hjælper kan ikke få min computer til og lave en system gendannelse da den siger den er slået fra men kan ikke få den slået til.
-har virkelig brug for inholdet på min computer da jeg er få uger fra mine eksamer og har ikke taget en backup.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 22:00 #1
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 22:03 #2
Avatar billede SidselxImer Nybegynder
08. marts 2013 - 22:14 #3
Kan overhovedet ikke komme til mit skrivebord den slukker eller går hen til den side igen :/
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 22:25 #4
Se #2
Der skal du ikke frem til skrivebordet!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 22:26 #5
Altså:
Brug forslaget i #2
Brug derefter forslaget i #1
Avatar billede SidselxImer Nybegynder
08. marts 2013 - 22:54 #6
Kan overhovedet ikke får nogle af de ting der står der til og virker.. Fejlsikret tilstand med kommandopromp sker der ikke andet end den siget at systembeskyttelse er slået fra :/ kan heller få det med usb-stiket til og virker der sker ikke noget selv om jeg føler det der står.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. marts 2013 - 23:12 #7
Nu har jeg ikke oplevet følgende på mit system men har du mulighed for at hente ubuntu og brænde ud på en cd og boote op og derfra smide de data du ikke vil miste over på en usb nøgle / ekstern? (Smid dem helst på 2 destinationer hvis den ene fejler)

Derefter kan du formatere eller prøve andre metoder..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
09. marts 2013 - 00:23 #8
Fejlsikret tilstand med kommandoprompt, så malwarebytes.
http://windows7themes.net/how-to-run-malwarebytes-from-command-prompt.html

Måske et forsøg værd
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2013 - 07:31 #9
Hej og velkommen til.
Kan forstå du ikke har sytemgendannelse til at virke.
Jeg har et forslag til at fjerne Ukash:
Du prøver indlæg #11 her:
http://www.eksperten.dk/spm/972407#reply_8002737

Ps der er et mellemrum mellem test og / så kommando er
net user test /add
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2013 - 07:40 #10
Kommer du igennem og får scannet med Malwarebytes og får fjernet Ukash virussen, vil jeg anbefale du scanner din pc ydeligere:
Vil anbefale du bruger en online scanner: http://www.spywarefri.dk/online-scannere/
Har set brugt både F-Secure og Kaspersky  til dette.
Andre tools som bør hentes og køres en ad gangen: http://www.csis.dk/da/private/downloads/
Og AdwCleaner :http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
Programmet hentes og køres. I programvinduet trykker du på "slet" og programmet vil scanne og rense din pc for skrammel der kan ligge i din browser.
Når dette er gennemført og du har fået grønne smileys fra Csis tools så har jeg gjort hvad jeg kan for at fjerne dit problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2013 - 07:43 #11
Åh glemte med hensyn til AdwCleaner at når din pc er scannet skal den genstartes.
Når pc er genstartet, så kommer der en log på skærmen som viser hvad AdwCleaner har fjernet.
Du må gerne lige sende den log herind, så vi kan kigge på den.
Avatar billede Scavy Nybegynder
12. marts 2013 - 18:49 #12
Først og fremmest vil jeg anbefale at få professionel hjælp hos en lokal ekspert, ofte kan din lokale PC forhandler hjælpe dig.

Men hvis du selv vil prøve kræfter med det så er der flere ting du kan gøre, men det kræver at du har den fornødne tekniske kunnen til at kunne omgå virusen og fjerne den, uden at risikere at gøre mere skade på systemet.

Den største udfordring er i første omgang at få adgang til en kommandoprompt hvorfra du f.eks. kan køre et program som Malwarebyte's Antimalware fra en USB pen eller en CD.

Hvis man er heldig kan computeren starte op i "Fejlsikret tilstand med kommandoprompt" hvor man så har adgang til kommandoprompten og kan køre programmer fra en USB pen eller lign.

Alternativet er starte fra en Windows CD eller Antivirus CD og den vej igennem få adgang til en kommandoprompt.

Sidst men ikke mindst findes der forskellige tricks til at omgå denne virus så man kan få adgang til at køre programmer og dermed fjerne den.

Fælles for alle løsningerne er at man helst skal vide lidt om hvad man laver, da man ellers kan gøre langt mere skade end gavn.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2013 - 15:54 #13
Noget nyt?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 12:12 #14
Har du fået løst dit problem med indlæggene #9 og #10 kan du bruge dette svar til lukning.
Jeg afmelder overvågning af tråden her nu, da jeg forventer din pc kører igen.