Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
02. marts 2013 - 15:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

alternativ internetforbindelse

Hej eksperter. Min router synes jeg er ustabil så jeg tænker på at købe en anden ting. Jeg har hørt om nogle man sætter i stikontakten og så har man net. Hvordan virker de? Og får jeg den samme forbindelse som med routeren (hvis nu routeren har 15/15, får jeg så det med den anden dims dér)?
Håber jeg har forklaret mig godt nok. Hilsen Martin
Avatar billede Blueeyez Mester
02. marts 2013 - 17:05 #1
Det du hentyder til er lan over strøm og kræver vidst strømnettet er i samme linje eller hvordan man kan formulere det.. Du kan købe gode routere til ca 500 kr.. Wifi
Avatar billede Blueeyez Mester
02. marts 2013 - 17:08 #2
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
03. marts 2013 - 09:56 #3
Jeg vil bare gerne vide lidt mere om dem... De 2 spørgsmål som der er i #0. Og hvis jeg køber en repeater, vil den så kunne gøre signalet stærkt/stabilt og måske lave LAN?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. marts 2013 - 10:11 #4
#3 hvilken router har du nu og hvilke enheder bruger trådløs? (Husk modelnavn / netkort information)

Skal ikke kunne sige om det bedre eller dårligere over strøm men jeg mindes at det stik router sættes i med skal være i forbindelse med den du vil bruge hvilket kan betyde det ikke kan fungere hvis de skal kommunikere igennem sikringsskabet.. Derfor wifi eller lan kabler er bedre efter min mening
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
05. marts 2013 - 16:52 #5
En macbook pro, en ipad, 2 X Samsung galaxy xcover, en medion akoya, en medion til (ved ikke hvilken) og midlertidigt en Ps3. Ps3 er på meget af tiden telefonerne er ikke på så meget (1-2 timer) macbook 3-5 timer, ipad 1-2, akoya 1/2-1, og medion 1-2... Medion og mac bliver aldrig brugt samtidigt. Det samme er med ipad og medion. Ved ikke om det er nok info, kunne ikke finde produktinfo på nogle af dem.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. marts 2013 - 17:10 #6
Okay altså denne er god hvad angår wifi http://www.edbpriser.dk/router/linksys-e2500-advanced-dual-band-n-router-id-5345832.aspx

Den har 2.4 ghz + 5 ghz som mere og mere benyttes

Den har 4 antenner 300 mbit wifi som kan leveres afhænger af enhederne

Jeg vil os tilføje at du skal bruge -n kun da det giver bedst dækning men skal ikke kunne sige om alle dine enheder understøtter det..

Dette er det billigste alternativ jeg giver men heller ikke så billig at det burde blive for dårligt
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2013 - 09:45 #7
Smider svar og afmelder overvågning, hvis det bliver en af følgende kan du acceptere ellers smid selv og accepter.