Avatar billede thadoews Nybegynder
28. februar 2013 - 22:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gøre venstre div-kolonne lige så lang som containeren

Hej eksperter

Jeg har endelig fået styr på mit design til min hjemmeside. Jeg havde sat et min-height et forkert sted, hvilket havde vendt op og ned på hele siden.

Nu er jeg så rendt ind i et nyt problem:
Min side opbygning består af flere divs, hvor headeren består af to: Banner og menu. Derefter kommer containeren, hvor der er tre div-kolonner: Venstre, midte, højre og til allersidst - uden for containeren - min footer.
Mit problem er at indholdet i venstre og højre kolonne er meget forskelligt og lige pt. har jeg ikke noget indhold i den venstre og den er derfor meget lille selvom jeg har sat dens højde til 90%.
Derfor er mit spørgsmål:
Hvordan laver man sådan at disse to kolonner - venstre og højre - faktisk bliver 90% af containerens højde som jeg har sat dem til?
Avatar billede kbg Nybegynder
01. marts 2013 - 14:40 #1
Ved at definere de 90% i pixels. Sorry.
Avatar billede thadoews Nybegynder
01. marts 2013 - 15:54 #2
Ja, det er også min umiddelbare konklusion :(
Jeg har googlet det her en del dage nu og har ikke fundet en specielt god løsning andet end at definere højden i pixels da man ikke kan definere højden i procent og så containerens højde i procent body'en i procent, for hvad skal disse procent gås ud fra? Browseren? Det lyder jo logisk at gøre det sådan, men sådan tænker browseren bare ikke - endnu :(

Det er dog muligt via javascript eller at lave et hack ved at lave flere lag af div:
http://matthewjamestaylor.com/blog/perfect-3-column.htm

Jeg har så valgt at gøre det hele på en lidt anden måde i stedet...