Avatar billede kimtheman Novice
27. februar 2013 - 18:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ændre min forbindelse til en fair use grænse

Har lige fået brev fra stofa. At de nu vil ændre min forbindelse 50/10 med frit forbrug. Til en 60/10 med en fair use grænse på 1500gb.

Mit spørgsmål er nu, kan de/ må de det?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2013 - 20:46 #1
du kan bare opsige dit abonnement - jf betingelser (generelt for alle udbydere) så kan de løbende andre i betingelser, og du kan så bare så af.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2013 - 20:46 #2
ikke 'andre' men 'ændre'
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. februar 2013 - 20:50 #3
Ja, de lader din nuværende udgå og flytter dig til den nye.
Det vil give dig ret til at ophæve aftalen (den nuværende).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. februar 2013 - 21:03 #4
Skulle ha været kommentar, #1 har besvaret.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2013 - 21:23 #5
Og det (brevet) kommer af, at stofa er undervejs med at blive opkøbt af SE/WAOO, som manglede kunder. Fremover (på et tidspunkt, når de lukker navnet 'stofa') udgår reklamer med paprika steen, og du får flere med bager-jørgen. Tag det som en 'forbedring'.
Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2013 - 08:08 #6
Synes nu alligevel der er lidt bondefangeri over det. Da candal digital bliver opkøbt af stofa og mindre end 1 år efter bliver stofa så opkøbt og man får pludselig frataget sit frit forbrug. Og ja så kan man da finde en anden udbyder. Men de ved jo også godt at alt andet vi kan tilbydes er igennem telefonstikket hvor der max trækkes omkring de 10 Mbit. Så hvad er chancerne for folk vælger dette nu da mange streamer direkte ned til deres tv'er og har online video overvågninger samt NA's servers osv. Den ville telefon linjen nok ikke klare.

Men nu vare det nok heller ikke længe for man max må se tv 3 timer i døgnet for de stadig kan levere et godt signal.
Og det er alt sammen hvor de frataget ens fri download/ upload og giver et nedslag i prisen på 11kr. Vil nu mene denne store forandring på mit internet er mere end de 11kr værd.

Bliver sgu rart når den kontrakt bliver ophørt og man kommer tilbage til galnet.
Avatar billede kimtheman Novice
24. marts 2013 - 17:05 #7
claes57, lig et svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2013 - 18:26 #8
bare svar selv og luk... Alle de opkøb centrerer jo bare magten i 2-3 selskaber, som så ejer danmark (uden internet, intet land). Sort fremtid.
Avatar billede kimtheman Novice
24. marts 2013 - 19:49 #9
luk