Avatar billede Louivui Nybegynder
27. februar 2013 - 18:36 Der er 58 kommentarer

Ukendt program dukker pludseligt op, men forsvinder hurtigt igen? HJÆLP!

Som over skriften siger:
Der er et program som popper hurtigt op, men lukker ned inden jeg når at se hvad det er. Jeg kan se det kort nede på værktøjslinien, at der dannes en firkant, som ved de andre ikoner. Det ligner lidt en rund ting, en form for værktøj eller sådan noget?
Det er enormt irriterende, da det minimere fuldskærms tilstande i både spil og media afspiller. Derudover generer det også når jeg skriver dokumenter, da det, når det popper op, "går ud af dokumentet" så jeg ikke skriver i det, før jeg har klikket på dokumentet igen (selvom dokumentet forbliver oppe som om jeg er inde i det) Meget forvirrende, men væk vil jeg have det!

Jeg har prøvet diverse antivirus gennemgange og rensninger. Det er stdig ikke væk :(

Det er meget forskelligt hvornår det popper op. Nogle gang 1 gang pr 5 min, andre gange sker det ikke i løbet af flere timer.

Hjælp søges!
På forhånd tak (:
Avatar billede Louivui Nybegynder
27. februar 2013 - 18:39 #1
Og det dukker kun op i ½ sekund, hvis ikke mindre.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 19:15 #2
Hej og velkommen.
Kunne forestille mig det er et service program der tjekker op på nogle ting efter et stykke tid.
Prøv at hente CCleaner og kør programmet:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Når du der færdig med dette, så gå i værktøjer-opstart.
I nederste højre hjørne kan du gemme en fil med din opstart.
Kopier indholdet herind, og så kigger jeg lige på om der skulle være noget at se her.
Avatar billede Louivui Nybegynder
27. februar 2013 - 19:54 #3
Tak for dit hurtige svar!
Er dog helt ny i denne verden, så ved ikke om det er gjort rigtigt:

Ja    HKCU:Run    msnmsgr    Microsoft Corporation    "C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
Ja    HKCU:Run    Spotify    Spotify Ltd    "C:\Users\Louise\AppData\Roaming\Spotify\Spotify.exe" /uri spotify:autostart
Ja    HKCU:Run    Spotify Web Helper    Spotify Ltd    "C:\Users\Louise\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe"
Nej    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Nej    HKLM:Run    Adobe Reader Speed Launcher    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
Ja    HKLM:Run    AppleSyncNotifier    Apple Inc.    C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe
Ja    HKLM:Run    APSDaemon    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
Ja    HKLM:Run    avgnt    Avira Operations GmbH & Co. KG    "C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe" /min
Nej    HKLM:Run    ccApp    Symantec Corporation    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
Nej    HKLM:Run    DATAMNGR        C:\PROGRA~2\BEARSH~1\MediaBar\Datamngr\DATAMN~1.EXE
Nej    HKLM:Run    Fujitsu OSD Utility    Fujitsu Technology Solutions    C:\PROGRA~2\FUJITS~1\OSDUTI~1.EXE
Ja    HKLM:Run    Fujitsu Wireless Control    Quanta Company    C:\PROGRA~2\FUJITS~1\WIRELE~1.EXE
Nej    HKLM:Run    IAAnotif    Intel Corporation    C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
Ja    HKLM:Run    iTunesHelper    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
Nej    HKLM:Run    QuickTime Task        "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
Nej    HKLM:Run    RtHDVCpl    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s
Ja    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Sun Microsystems, Inc.    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Nej    HKLM:Run    UCam_Menu    CyberLink Corp.    "C:\Program Files (x86)\CyberLink\YouCam\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files (x86)\CyberLink\YouCam" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\YouCam\3.0"
Nej    HKLM:Run    vptray    Symantec Corporation    C:\PROGRA~2\SYMANT~1\VPTray.exe
Nej    HKLM:Run    YouCam Mirror Tray icon    CyberLink Corp.    "C:\Program Files (x86)\CyberLink\YouCam\YouCamTray.exe" /s
Nej    Startup Common    Bluetooth.lnk    Broadcom Corporation.    C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 19:57 #4
det er rigtigt gjort :-)
kigger lige efter
Avatar billede Louivui Nybegynder
27. februar 2013 - 20:00 #5
Mange tak! (:

Har også en fra AdwCleaner fra rens-vejledningen på Spywarefri, hvis det kan bruges?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 20:06 #6
Prøv at deaktivere disse også:
Ja    HKLM:Run    iTunesHelper    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
Ja    HKCU:Run    msnmsgr    Microsoft Corporation    "C:\Program Files (x86)\Windows
Ja    HKCU:Run    Spotify    Spotify Ltd    "C:\Users\Louise\AppData\Roaming\Spotify\Spotify.exe" /uri spotify:autostart
Ja    HKCU:Run    Spotify Web Helper    Spotify Ltd    "C:\Users\Louise\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe"

Kan se du har noget Symantec i startlisten som der ikke starter med længere. Formoder din pc har kørt Norton som antivirus på et tidspunkt. Har du ikke andre programmer fra Symantec, så bør men fjerne alle rester af programmet, da det kan påvirke det nye antivirusprogram som man har installeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 20:07 #7
#5 Ja kør du bare den.
Avatar billede Louivui Nybegynder
27. februar 2013 - 20:27 #8
Mht. Symantec har jeg disse to programmer (i følge programmer og funktioner):

LiveUpdate 3.2 (Symantec Corporation) version 3.2.0.24 og er installeret 28-04-2010

Symantec AntiVirus Win64 (Symantec Corporation) 178 MB version 10.2.224.0

Skal disse slettes ? Kan ikke huske om jeg har haft kørt Norton, men har nu installeret Avira Free-antivirus i forbindelse med rens-vejledningen.

Jeg kører lige en Adw.
Avatar billede Louivui Nybegynder
27. februar 2013 - 20:51 #9
Den nye startup:

Ja    HKCU:Run    msnmsgr    Microsoft Corporation    "C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
Ja    HKCU:Run    Spotify    Spotify Ltd    "C:\Users\Louise\AppData\Roaming\Spotify\Spotify.exe" /uri spotify:autostart
Ja    HKCU:Run    Spotify Web Helper    Spotify Ltd    "C:\Users\Louise\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe"
Ja    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Ja    HKLM:Run    Adobe Reader Speed Launcher    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
Ja    HKLM:Run    AppleSyncNotifier    Apple Inc.    C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe
Ja    HKLM:Run    APSDaemon    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
Ja    HKLM:Run    avgnt    Avira Operations GmbH & Co. KG    "C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe" /min
Ja    HKLM:Run    ccApp    Symantec Corporation    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
Ja    HKLM:Run    Fujitsu OSD Utility    Fujitsu Technology Solutions    C:\PROGRA~2\FUJITS~1\OSDUTI~1.EXE
Ja    HKLM:Run    Fujitsu Wireless Control    Quanta Company    C:\PROGRA~2\FUJITS~1\WIRELE~1.EXE
Ja    HKLM:Run    IAAnotif    Intel Corporation    C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
Ja    HKLM:Run    iTunesHelper    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
Ja    HKLM:Run    QuickTime Task        "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
Ja    HKLM:Run    RtHDVCpl    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s
Ja    HKLM:Run    UCam_Menu    CyberLink Corp.    "C:\Program Files (x86)\CyberLink\YouCam\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files (x86)\CyberLink\YouCam" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\YouCam\3.0"
Ja    HKLM:Run    vptray    Symantec Corporation    C:\PROGRA~2\SYMANT~1\VPTray.exe
Ja    HKLM:Run    YouCam Mirror Tray icon    CyberLink Corp.    "C:\Program Files (x86)\CyberLink\YouCam\YouCamTray.exe" /s
Ja    Startup Common    Bluetooth.lnk    Broadcom Corporation.    C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
Avatar billede Louivui Nybegynder
27. februar 2013 - 20:53 #10
Jeg har allerede én gang deaktiveret de forskellige du skrev?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2013 - 07:45 #11
Nu har du jo startet det hele op??? Det havde du ikke i den første fil du viste.
Luk alt ned på nær:
Ja    HKLM:Run    avgnt    Avira Operations GmbH & Co. KG    "C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe" /min
Ja    HKLM:Run    Fujitsu Wireless Control    Quanta Company    C:\PROGRA~2\FUJITS~1\WIRELE~1.EXE
Ja    HKLM:Run    RtHDVCpl    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s
Ja    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Sun Microsystems, Inc.    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

Er det Norton eller Avira du vil bruge som antivirus?

Du må ikke køre med to antivirusprogrammer da de kan konflikte og pc blive sløv af det.
Er Norton udløbet skal den fjernes.
Avatar billede Louivui Nybegynder
28. februar 2013 - 09:28 #12
Under programer og funktioner ligger der nu kun Avira som antivirus program
Avatar billede f-arn Guru
28. februar 2013 - 09:56 #13
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2013 - 11:14 #14
#13 Tak f-arn.

Så vil jeg godt lige vide hvor vi fortsætter?

For at køre på to forskellige forum med samme problem på samme tid er noget rod.
Jeg har ikke noget imod at vi stopper her, og f-arn tager over på spywarefri.
Jeg skal bare vide det.
Avatar billede Louivui Nybegynder
28. februar 2013 - 12:44 #15
Hov, kan jeg godt se!
Jeg beklager min desperathed.

Jeg afprøver lige her først så.
Avatar billede Louivui Nybegynder
28. februar 2013 - 12:54 #16
Der ligger nu kun Avira som antivirus program
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2013 - 13:33 #17
Okay.
Vil dog anbefale du kører Nortons tool alligevel:
https://support.norton.com/sp/da/dk/home/current/solutions/kb20080710133834EN_EndUserProfile_da_dk

Nu har du har begrænset dine opstsrtprogrammer.
Kommer ikonet stadig?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2013 - 13:34 #18
F-arn hvis du har nogle ideer til hvad denne tjeneste kan være er du selvfølgelig  velkommen til at hjælpe :-)
Avatar billede Louivui Nybegynder
28. februar 2013 - 13:45 #19
Ja det kommer stadig / gør ting inaktive.

Skal jeg afinstallere Avira?
Avatar billede Louivui Nybegynder
28. februar 2013 - 14:01 #20
Det er lykkedes mig at få et nogenlunde screenshot af ikonet.
Men kan simpelthen ikke genkende det.
Avatar billede Louivui Nybegynder
28. februar 2013 - 14:03 #21
Det ligner:

Et digital kamera i øverste venstre hjørne og en printer i nederste højre hjørne "forbundet" med et stort tandhjul i midten?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2013 - 14:52 #22
Kigger lige på dine opstart programmer igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2013 - 14:56 #23
#19 Du skal køre videre med Avira.
Som jeg har forstået det er Norton udløbet, og vil ikke kunne opdateres.
Du må godt lige smide din opstart ind igen som den kører nu.
Avatar billede Louivui Nybegynder
28. februar 2013 - 14:57 #24
Tog også screenshot af joblistens processer, og der dukker en LiveUpd.exe op samtidig med ikonet.

Jeg har søgt på C-drevet og der er mange af filerne der har relation til symantec, men det findes ikke længere på computeren?
Avatar billede Louivui Nybegynder
28. februar 2013 - 14:59 #25
Nej    HKCU:Run    msnmsgr    Microsoft Corporation    "C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
Nej    HKCU:Run    Spotify        "C:\Users\Louise\AppData\Roaming\Spotify\Spotify.exe" /uri spotify:autostart
Nej    HKCU:Run    Spotify Web Helper        "C:\Users\Louise\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe"
Nej    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Nej    HKLM:Run    Adobe Reader Speed Launcher    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
Nej    HKLM:Run    AppleSyncNotifier    Apple Inc.    C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe
Nej    HKLM:Run    APSDaemon    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
Ja    HKLM:Run    avgnt    Avira Operations GmbH & Co. KG    "C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe" /min
Nej    HKLM:Run    Fujitsu OSD Utility    Fujitsu Technology Solutions    C:\PROGRA~2\FUJITS~1\OSDUTI~1.EXE
Ja    HKLM:Run    Fujitsu Wireless Control    Quanta Company    C:\PROGRA~2\FUJITS~1\WIRELE~1.EXE
Nej    HKLM:Run    IAAnotif    Intel Corporation    C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
Nej    HKLM:Run    iTunesHelper    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
Nej    HKLM:Run    QuickTime Task        "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
Ja    HKLM:Run    RtHDVCpl    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s
Nej    HKLM:Run    UCam_Menu    CyberLink Corp.    "C:\Program Files (x86)\CyberLink\YouCam\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files (x86)\CyberLink\YouCam" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\YouCam\3.0"
Nej    HKLM:Run    YouCam Mirror Tray icon    CyberLink Corp.    "C:\Program Files (x86)\CyberLink\YouCam\YouCamTray.exe" /s
Nej    Startup Common    Bluetooth.lnk    Broadcom Corporation.    C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTTray.exe
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2013 - 15:10 #26
liveupdate.exe kunne måske tyde på noget Symantec liveupdate. Har du ikke kørt toolen jeg henviste til?

Hmm prøv at fjerne denne:
Ja    HKLM:Run    Fujitsu Wireless Control    Quanta Company    C:\PROGRA~2\FUJITS~1\WIRELE~1.EXE

Ps du må gå ind i kontrolpanelet og finde Java og sætte den til at den skal hente opdateringer automatisk.
Kan ikke spotte den i din opstart.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2013 - 15:13 #27
Hmm du skriver kamera. Er fujitsu noget kamera software?
Avatar billede Louivui Nybegynder
28. februar 2013 - 15:17 #28
Mht. toolen, så glemte jeg at spørge om hvilken man skal bruge, hvis man ikke har nogen idé om hvilket program man har haft?

Omkring Fujitsu så har jeg ingen idé :-/ tror det er navnet på computermodellen fra Amilo? Hvis det kan passe?
Avatar billede Louivui Nybegynder
28. februar 2013 - 15:19 #29
Hvordan gør jeg det med Java?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2013 - 15:37 #30
Jeg vil mene du skal bruge denne linje på siden:
Jeg har et Norton 2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012-program

Du åbner kontrolpanelet og finder Java.
Under update fanen skal der være tjekket af at den skal hente opdateringer automatisk.
Tryk også lige på update now for at få den nyeste version.
Avatar billede Louivui Nybegynder
28. februar 2013 - 16:05 #31
Mht. Java siger den at jeg har den nyeste version.

kører lige norton
Avatar billede Louivui Nybegynder
28. februar 2013 - 16:11 #32
Har kørt den nu og genstartet computer. Ikonet kommer desværre stadig
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2013 - 16:47 #33
Jeg tror nu stadig ikke på det er snavs, men kør lige denne her for en sikkerheds skyld:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Louivui Nybegynder
28. februar 2013 - 19:02 #34
Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversion) 1.70.0.1100
www.malwarebytes.org

Database version: v2013.02.28.08

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Louise :: LOUISE-PC [administrator]

Beskyttelse: Slået til

mbam-log-2013-02-28 (17-14-01).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|F:\|)
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 417684
Tid gået: 1 time(e), 47 minut(ter),

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

(færdig)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2013 - 22:55 #35
Jamen det ser fint ud.Ikke noget at komme efter der.
For at få lokaliseret hvad dette ikon er , så tror jeg man er nødt til at gå i registreringen og se hvad der køres herfra.
Og det i den placering som der beskrives i dette link:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa376977%28v=vs.85%29.aspx

For jeg kan ikke se at med den opstart du har nu, at der er noget derfra der laver dette ikon.
Kan du kort beskrive hvilke programmer du har installeret på pc.
Så må vi forsøge at finde den tjeneste der laver dette ikon.
Avatar billede Louivui Nybegynder
01. marts 2013 - 13:14 #36
Jeg må være ærlig og indrømme at jeg absolut ingenting forstår på den side. Hvad er det den vil have mig til at gøre?

Kort fra program listen:
Adobe
Apple tjenester som medfølger med itunes installering
Noget bluetooth software (som vidst var der fra start)
Cyberlink Youcam (webcam)
Mobile Partner (usb netværk)
Pando Media booster?
Noget Java og Realtek.

Har derudover haft installeret en masse andre programmer som jeg efterfølgende har haft slettet. F.eks. MRU-blaster, program til at lave fotobog med osv.

Men kan ikke helt nøjagtig huske hvornår problemet startede.

Når jeg søger under Liveupd. på C: drevet er der meget med MobilePartneren, men tror problemet begyndte før jeg fik den.
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. marts 2013 - 13:35 #37
Du skriver du har taget Screenshot, er det muligt for dig igen at tage et nyt, og sætte det ind i Paint det med  [CTRL]+v
Gemme det og så lægge det op på Gratis upload
http://gratisupload.dk/
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. marts 2013 - 13:37 #38
DU skal selvfølgelig huske at kopierer det link gratisupload giver dig når du har uploaded billedet.

Og læge linket her på Eksperten
Avatar billede Louivui Nybegynder
01. marts 2013 - 13:39 #39
Avatar billede Louivui Nybegynder
01. marts 2013 - 13:42 #40
Og her også fanget på joblisten.

Det er den 3. øverste : LiveUpd.exe som popper frem samtidig med ikonet og forsvinder ½ sekund efter.

http://gupl.dk/692693/
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2013 - 14:56 #41
Kunne måske forestille mig at windows efter opstart på et tidspunkt "kigger" efter Cyberlink web kameraet.
Prøv at starte programmet op der styrer dette og kig i indstillingerne om der skulle være noget der.
Avatar billede Louivui Nybegynder
01. marts 2013 - 16:14 #42
Henter lige nu en update på webcamet. Må se om det hjælper på problemet.
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. marts 2013 - 16:44 #43
Det er et standard Microsoft ikon.

Men hvis du højreklikker på LiveUpd,exe i Processer og vælger Tjenester, kan det måske pege på hvilken tjeneste (hvis det er det)
I fanebladet tjenester er der yderligere en knsp nederst til højre der kan du også klikke og eventuelt få mere info. og administrere tjenesterne.

Derudover, kan du trykke på Startmenuen, og skrive logbog i søgefeltet.
Åbne logbogen
Vælge Windows Logger (Det kan godt tage lidt tid)
Klikke på program og sw om der er nogen beskeder, der er 3 forskellige slags.
(I)Grå = Info.
(!) Rød = Fejl
(!) Gul trekant = advarsler
Avatar billede Louivui Nybegynder
01. marts 2013 - 17:34 #44
Problemet er (i jobliste>processer) at det kun kort dukker op og forsvinder efter ½ sekund..

I det andet eksempel kan jeg heller ikke finde den udover når den popper op og forsvinder igen :-/
Avatar billede Louivui Nybegynder
01. marts 2013 - 18:03 #45
Har derudover prøvet mit frem i loggen. Men kan ikke finde nogle af de tegn der.

Men det vises sådan (der kommer ny hver gang ikonet har været poppet op)

http://gupl.dk/692703/
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. marts 2013 - 18:12 #46
Det er rigtigt, det skrev du også.

Men programmet må jo ligge på computeren, så prøv at søge efter det på dit system drev.

Så burde du kunne højreklikke og åbne fil lokation
Avatar billede Louivui Nybegynder
01. marts 2013 - 18:23 #48
Jeg ved godt hvor den ligger osv.. men hvad skal jeg gøre ? :-/

Det er mit usb-modem, men hvad vil den have mig til?
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. marts 2013 - 21:15 #49
Sidder dit usb modem i maskinen når problemet opstår, eller har du en anden forbindelse du bruger.

Er der et program til USB modemmet der starter automatisk når du tænder for maskinen.
Hvis der er kan det være at det er sat til at se efter/hente opdateringer, men ikke kan komme videre hvis modemmet ikke er tilsluttet.
Avatar billede Louivui Nybegynder
01. marts 2013 - 21:21 #50
Problemet der uanset om modemet sidder i eller ej.

Der er et program som kommer frem når modemet sættes i, hvor man skal skrive adgangskode og oprette forbindelse.
Avatar billede Louivui Nybegynder
01. marts 2013 - 21:32 #51
Når jeg prøver at opdatere "programmet" siger den at jeg ikke har internet forbindelse så den kan ikke søge efter opdatering.
Jeg forstår ikke dette da jeg netop er på nettet nu og har fin forbindelse?
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. marts 2013 - 21:34 #52
Er der nogen menuer i login programmet hvor du kan ændre i opdateringerne?

Men det kan godt lyde som om du skal afinstallerer det program, og så geninstallerer ny udgave af programmet og en ny driver (normalt i samme installation)

Du kan eventuelt hente et program der hedder slimdrivers.
http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html

Det kan du installerer, det er genialt til at finde og opdaterer drivere.

OBS. OBS. OBS.
Under installationen af slimdrivers, så HOLD ØJE med hvad du trykker på, da der er et hak i "Ask Toolbar" det hak FJERNER du.
Selve programmet slimdrivers er et 100% OK program.
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. marts 2013 - 21:37 #53
Der er vidst nok også noget med at ændre startside i browseren, men kig på dem, og fjern det du ikke vil have med.
Avatar billede Louivui Nybegynder
01. marts 2013 - 21:46 #54
http://gupl.dk/692716/

Kan det bruges til oister? Og kan det "bare" afinstalleres i "fjern et program" eller skal der mere avancerede metoder til?
Og kan jeg installere det inden jeg afinstallere det andet?
Avatar billede Louivui Nybegynder
01. marts 2013 - 21:49 #55
Har jeg forstået det rigtigt? Jeg afinstallere MobilePartner, installere mobileparten igen OG den der slimdrivers eller?
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. marts 2013 - 22:46 #56
Du får lige proceduren, jeg installerer det nu på en af mine maskiner, så kan jeg bedre forklarer det.
Du kan starte med at installerer slimdrivers.
Tryk på download så kommer der efter et lille stykke tid en boks op med gem.
Når du har downloaded, dobbeltklikker du på filen.
Tryk på Agree
Fjern hak i AVG Toolbar
Er der hakker i de andre 3 bokse så fjern dem
Tryk på Accept and Install
Tryk Finish
Den åbner så browseren med deres hjemmeside, Luk den.
Den åbner også programmet.
Tryk på den store knap med [Start Scan]
Den begynder at skanne
Du får en liste med drivere, jeg vil anbefale at du i første omgang kun opdaterer den du skal bruge hvis den er der.
Klik på Download Update
Den spørger "Do you want to create a restore pointbefore continuing?" Svar Yes

Den laver nu et restore point (gemmer de originale filer og indstillinger)
Derefter henter den driveren / driverne
(du skal ikke trykke på noget her)
Det kan godt tage nogen tid i gratis udgaven af slimdrivers
Der efter udpakker den driverfilen, afhængig ag størrelsen kan det også tage lidt tid.

Der kommer nu en boks [The update has finished installing]
Tryk Continue

Alt efter driver/program vil den spørge om du vil genstarte.
Det vil du godt.

Jeg håber det er forståeligt :-)
Avatar billede Louivui Nybegynder
01. marts 2013 - 22:53 #57
HOLD DA OP!
Jeg afinstallerede MP og installerede igen, sammen med slimdrivers.. Genstartede.. Og problemet er fuldstændig forsvundet!

Jeg kan slet ikke takke dig nok!

Til jer begge to!
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. marts 2013 - 22:59 #58
Det var rigtig godt at hører :-)

Husk at spørge 220661 om han vil have point, han har virkelig ydet en stor indsats.
Jeg springer selv point over, du kan godt bruge dem senere.