Avatar billede thomasmyg Nybegynder
23. februar 2013 - 14:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows Server 2012 som ny DC

Jeg har 2 server kørende som PDC (primær DC) og SDC (sekundær DC). Hvis jeg nu promovere min server 2012 som DC kan jeg så uden videre gøre den til PDC?
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2013 - 15:42 #1
Nu er det sådan at det kan være random hvilken DC som svarer på en login forespørgsel, men ja, hvis Domænet er klar til at håndtere en Win2012 DC så kan du uden videre gøre det.

Jeg kører pt. blandet Win2008R2 og Win2012 DCer.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
23. februar 2013 - 16:24 #2
Hvordan klar gøre jeg domænet til at køre med en server 2012 som DC?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
23. februar 2013 - 16:25 #3
Nu tænker jeg også på hvis en 2003 DC skal være primær, så skal man jo flytte FSMO rollerne fra en anden.
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2013 - 17:35 #4
Denne guide virker rimelig: http://msmvps.com/blogs/mweber/archive/2012/07/30/upgrading-an-active-directory-domain-from-windows-server-2003-or-windows-server-2003-r2-to-windows-server-2012.aspx

Jeg har heldigvis en Enterprise admin i USA som gør rigtig meget for mig i vores domæne, så selve klargøringen til Win2012 klarede han.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
24. februar 2013 - 13:08 #5
Jeg siger mange tak. Som du selv siger er det en rigtig god artikel. Jeg har i hvert fald fået en større forståelse for hvordan det skal gøres og hvorfor det skal gøres.

Hvis du vil ligge et svar så jeg kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede leif Seniormester
24. februar 2013 - 15:55 #6
Lyder godt hvis du fik noget ud af den, håber du lykkes
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
24. februar 2013 - 16:21 #7
Det er lykkes, har fået meldt serveren ind i domænet og promoveret den til PDC.