Avatar billede bruno Nybegynder
15. februar 2013 - 20:43 Der er 12 kommentarer

valg af ram?

hvilke ram vil være de optimale at putte i min pc...

Central Processor
                CPU Name        Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU    E6850  @ 3.00GHz
                Code Name        Model 15, Stepping 11
                Manufacturer        GenuineIntel
                Current Clock Speed        2997 Mhz
                Max Clock Speed        2997 Mhz
                Voltage        1,3V
                External Clock        333 Mhz
                Serial Number        BFEBFBFF000006FB
                CPU ID        Intel64 Family 6 Model 15 Stepping 11
                Socket Designation        LGA775
                L1-Cache        64 KB
                L2-Cache        4096 KB
                L3-Cache        0 KB
Motherboard
                Model        P5K
                Manufacturer        ASUSTeK Computer INC.
                Serial Number        MS6C77B30807838
                BIOS Name        BIOS Date: 05/24/07 17:48:01 Ver: 08.00.12
                BIOS Vendor        American Megatrends Inc.
                SMBIOS Version        0414
                BIOS Date        24-05-2007
BIOS Features
                ISA is supported        Yes
                PCI is supported        Yes
                Plug and Play is supported        Yes
                APM is supported        Yes
                BIOS is Upgradable (Flash)        Yes
                BIOS shadowing is allowed        Yes
                ESCD support is available        Yes
                Boot from CD is supported        Yes
                Selectable Boot is supported        Yes
                BIOS ROM is socketed        Yes
                EDD (Enhanced Disk Drive) Specification is
Memory Resource
                Total Memory        4,00 GB
                Used Memory        1,99 GB
                Free Memory        2,01 GB
                Memory Usage        49%
Physical Memory
                Memory Bank        BANK0
                Description        Physical Memory 0
                Device Locator        DIMM0
                Capacity        2,00 GB
                Speed        800 Mhz
                Manufacturer        Manufacturer0
                Data Width        64 bit
                Memory Type
                Form Factor        DIMM
Physical Memory
                Memory Bank        BANK2
                Description        Physical Memory 2
                Device Locator        DIMM2
                Capacity        2,00 GB
                Speed        800 Mhz
                Manufacturer        Manufacturer2
                Data Width        64 bit
                Memory Type
                Form Factor        DIMM
Disk Drives
                Name        WDC WD5000AAKS-00TMA0 ATA Device
                Media Type        Fixed hard disk media
                Capability        465,76 GB
                Interface Type        IDE
                Partitions        2
                Total Cylinders        60801
                Total Heads        255
                Total Sectors        976768065
                Total Tracks        15504255
                Tracks Per Cylinder        255
                Bytes Per Sector        512
                Sectors Per Track        63
                S.M.A.R.T Support        Yes
                Current Temperature        0C (32F)
mvh b.l
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2013 - 20:51 #1
Avatar billede bruno Nybegynder
15. februar 2013 - 21:05 #2
jeg er ikke den store pc nørd så bær over med mig...

hvor mange ram kan jeg proppe i den?

hvilke ram ville du vælge ?

mvh b.l
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2013 - 21:23 #3
#2 Jeg antager du køre 32 bit nu, siden du har 2 GB ram og de skrive rpå siden at du kun kan se 3 GB (Mindes dog de tplejer og være 3,5, men hvis så har man jo bare en reserve ram blok liggende eller en man kan bruge i en anden pc...

Men her er 4 bud, da du skal gøre noget for at køre 1066 mhz så får du valget mellem 800 mhz og 1066 mhz :-)

http://www.edbpriser.dk/ram/kingston-hyperx-1-x-2-gb-id-373739.aspx

Prisen er højere end de andre ram fordi du får 2 GB i 1 ram blok fremfor at du skal have 2 ram blokke med 1 GB.. ingen fordel efter min mening...

Men ser vi bort fra det de skriver med kun 3 GB så ville jeg vælge disse: http://www.edbpriser.dk/ram/gskill-ddr2-series-2-x-2-gb-id-404695.aspx

Du får 2 GB ekstra for ca 100 kr mere og jeg vil tro at den kan se 3,5 GB som alle andre, men ellers kan du jo os nøjes med og bruge 1 ram blok og have den anden til gode eller til en anden pc...

Hvis vi så skal se på nogen med 1066 mhz (Hvis du vil forsøge dig frem) så ville jeg vælge disse (2 GB kit): http://www.edbpriser.dk/ram/kingston-hyperx-1-x-2-gb-id-441305.aspx

og 4 Gb kit på 1066 mhz: http://www.edbpriser.dk/ram/gskill-pk-series-2-x-2-gb-id-430879.aspx
Avatar billede bruno Nybegynder
15. februar 2013 - 21:39 #4
jeg kører win 7 64 bit - mener da at der sidder 2x2 gb ram klodser i...

mener at have læst at 64 bit kan tage op til 8 gb - er det korrekt
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2013 - 21:48 #5
#4 SÅ skal vi finde nogen på 6 - 8 GB i stedet :-)

Men så er prisen os en del anderledes... men her et et bud på 8 GB på 800 Mhz: http://www.edbpriser.dk/ram/kingston-hyperx-4-x-2-gb-id-479041.aspx

Og så er der disse som er de billigste i forhold til ydeevne: http://www.edbpriser.dk/ram/gskill-ddr2-series-4-x-2-gb-id-416845.aspx

Eneste forskel er at de første er CL4 og de andre der er CL5 ikke stor forskel men så ved du hvad der er de bedste og hvad der er de billigste.

Der er ingen 6 GB muligheder og vi kommer heller ikke op på 1066 mhz, men 800 mhz men set i bakspejlet så ville 1066 mhz os betyde at så vidt jeg kan forestille mig at dit chipset vil blive overvlocket hvilket kan have negative sider...
Avatar billede bruno Nybegynder
15. februar 2013 - 22:03 #6
tror du man ville kunne mærke en forskel i forhold til mine nuværende ram på ydeevne i feks tunge programmer som photoshop og når man spiller?

hvad med de 2x2 bg ram der sidder i nu - kan de ikke bruges?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2013 - 22:15 #7
#6 Så skal jeg vide hvilke ram du specifikt har siddende i maskinen lige nu, kan se de er på 800 mhz, men mere kan jeg ikke se..

Du skulle dog gerne mærke forskel, dit system er 64 bit og burde faktisk køre med 6 - 8 GB ram hvor 6 Gb er minimum, så lige nu vil jeg mene du burde kunne mærke den ikke køre helt optimalt (Kan dog os være du ikke kan mærke da du trodsalt er oppe på 800 mhz ram).. men det burde hjælpe på maskinen..

Men du kan os skrive hvilke du har i nu og hvis de er lige så gode så kan du jo købe 4 GB ekstra på den konto, der er jo vel 4 ram porte og du har 2 i brug lige nu..

Men som skrevet før.. Skal vide specifikt hvilke ram det er.. (model navn på dem)
Avatar billede bruno Nybegynder
15. februar 2013 - 22:45 #8
super - tror jeg hopper på de dyre....
tak for hjælpen
Avatar billede bruno Nybegynder
15. februar 2013 - 22:46 #9
øhh er der noget med point?
hvordan...
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2013 - 22:55 #10
Du skal ikke selv lave svar, men det skal du bede person(drne) der giver dig en løsning om :-)

Synes dog lige vi skal finde frem til hvilke ram du har i din pc nu... Før du køber nye
Avatar billede bruno Nybegynder
16. februar 2013 - 08:10 #11
de ram jeg har er nok 4 år gamle og da de nye ikke er spec dyre så kan jeg lige så godt skifte alle...
Avatar billede Blueeyez Mester
16. februar 2013 - 08:28 #12
#11 ja okay ;-)