Avatar billede thomasmyg Nybegynder
15. februar 2013 - 12:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ftp virker ikke i stifinder

Jeg har MSftp kørende på min 2003 std server, jeg kan godt kommer ind på ftp'en i browseren og jeg kan også godt komme ind på ftp'en i stifinder når jeg er på mit lan. Men når jeg fx. prøver fra internettet så virker det ikke.
Er der en indstilling jeg har glemt?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. februar 2013 - 21:05 #1
Hej.

  Hvis du prøver med "ftp://server.domain.dom" fra dit LAN, fungerer det vel helt efter hensigten - sådan læser jeg i hvert fald din beskrivelse?
  Men "fra internet" må du lige uddybe lidt. Hvordan er din server tilgængelig på internet - gennem en router, en firewall eller hvordan?

De bedste hilsner
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
17. februar 2013 - 20:13 #2
Den kan fanges igennem port 20 og 21 fra internettet hvor jeg har en TDC hometrio router imellem med firewall aktiveret.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
23. februar 2013 - 14:39 #3
Løsningen er at man skal ind og redigere metabase.xml filen, som ligger i c:\windows\system32 på webserveren. Der skal man tilføje denne her linje, 'PassivePortRange="5001-5008"' under <IIsFtpService.

Samme port range skal selvfølgelig åbnes i router/firewall. Men bestemmer selvfølgelig selv hvilken port range man vil bruge.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
23. februar 2013 - 14:40 #4
Og selvfølgelig skal Direct Metabase Edit enables på serveren.