Avatar billede jmp.dk Nybegynder
14. februar 2013 - 10:27 Der er 5 kommentarer

Failover

Hej

Jeg har en asp.net applikation kørende på en dedikeret server hos 1&1 internet.
Når applikationen ikke er tilgængelig ved feks. genstart af serveren, iis problemer etc. , så får mine kunder nogle meget grimme
fejlbeskeder som siden kunne ikke findes eller error 500 etc.

Har set andre cloud services jeg bruger, at man ser en "siden er under maintenance" side, når deres service ikke er tilgængelig.

Dette kunne jeg også godt tænke mig at implementere.
Så når min side/server ikke er tilgængelig, skal brugeren routes videre til en anden server der viser en besked om at vi snart er oppe igen.

Jeg har meget begrænset viden om DNS og nameservers, så venligst gå ud fra jeg ingen ting ved.

Har allerede en server sat op til at kunne vise denne besked, men har ingen ide om hvordan man sørge for at brugeren ender der i stedet.

Har pt 2 navneservere tilknyttet mit domæne som begge er 1&1 navneservere.

Mvh
Jonas
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2013 - 11:13 #1
Du kan naturligvis aendre DNS til at pege paa en anden server, men det tager tid at faa den aendring ud.

Den rigtige loesning er vel at lade firewall/router foran din server sende trafikken et andet sted hen.
Avatar billede jmp.dk Nybegynder
14. februar 2013 - 13:24 #2
Der må være andre metoder.
Jeg er ude efter et system, hvor jeg aktivt skal gøre noget.
Er jo ikke altid jeg er klar over serveren ikke er tilgængelig før vores kunder.

Sekundær navneserver, er det noget der kan bruges?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2013 - 14:55 #3
Kontrollerer du firewall/router foran din server?
Avatar billede jmp.dk Nybegynder
14. februar 2013 - 15:36 #4
Nej den er kontrolleret af 1&1
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2013 - 17:10 #5
Saa kan du kun bruge DNS. Og det er ikke nogen god loesning.