Avatar billede Coltrane Nybegynder
13. februar 2013 - 20:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mystisk problem med router / laptop ?

Hej,

Er ny her :-)

Vi har en laptop som vi ikke kan få til at oprette forbindelse til internettet selvom vi smider kablet direkte i r*ven på denne fra routeren. Der er intet problem med forbindelse på den stationære når selv samme kabel etableres, så det er ikke routeren den er gal med.

Så jeg går ud fra at problemet findes et sted i indstillingerne på laptoppen ? det mærkelige er blot, at den har virket før ? Har forsøgt at slette alle tidligere netværk og opdatere og der findes umiddelbart ikke et virusprogram, proxy eller firewall som skulle forhindre laptoppen i at få forbindelse ?

Når udbyder logger ind på routeren kan de godt se laptoppen på routeren når den er direkte forbundet med et kabel men jeg kan ikke etablere forbindelse til internettet fra denne ? Der sker "nada" når jeg åbner en browser ?

Udbyder kan naturligvis ikke fjernstyre laptoppen når vi ikke kan tilgå en forbindelse ?

Laptoppen er ikke helt ny :-) , jeg mener styresystemet er Vista home basic :-( , men selve laptoppen kører fint og har også været tilkoblet nettet indenfor de sidste par måneder ?

Any experts?

På forhånd tak !
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2013 - 21:16 #1
Hvilket styresystem køres?
Avatar billede hea_dk Nybegynder
13. februar 2013 - 21:23 #2
hey

har du tjekket om din hente ip via dhcp server

tryg windows tast + R
skriv ncpa.cpl
højre klik på din netværk adapter du har tilsluttet og vælg egenskaber -> klik på internet protocol version 4 og tryg egenskaber
tjek om du der har slået få en ip addresse automatisk til
Avatar billede Coltrane Nybegynder
13. februar 2013 - 22:21 #3
Vista, og tak for hurtig tilbagemelding
Avatar billede Coltrane Nybegynder
13. februar 2013 - 22:24 #4
Hey hea_dk

Tak for hurtigt svar. Er ikke i nærheden af pc pt :-) men tjekker dit forslag hurtigst muligt
Avatar billede Coltrane Nybegynder
14. maj 2013 - 14:25 #5
Burde have svaret for længe siden :-)
De viste sig at netværkskortet pludselig var defekt.